„Pradedančiojo pedagogo profesinis tobulėjimas partnerystėje su tėvais ugdant ankstyvojo amžiaus vaikų kasdienio gyvenimo įgūdžius“


Gerb. pradedantieji pedagogai,

Esu Klaipėdos valstybinės kolegijos Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijų programos trečio kurso studentė Monika Deniginienė, atlieku tyrimą: „Pradedančiojo pedagogo profesinis tobulėjimas partnerystėje su tėvais ugdant ankstyvojo amžiaus vaikų kasdienio gyvenimo įgūdžius“. Šio tyrimo metu gauti rezultatai bus naudojami tik apibendrintai ir tik šiame bakalauro darbe. Anketa yra anoniminė, todėl nuoširdžiai tikiuosi sulaukti Jūsų objektyvių atsakymų. Jūsų nuomonė yra labai svarbi. Atsakydami į klausimus, pažymėkite jums labiausiai tinkantį(-čius) atsakymus.

Atlikdami apklausą užtruksite 10-15 min. Dėkoju už Jūsų skirtą laiką.

Šios anketos rezultatai viešai nepublikuojami.

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Kokia, jūsų nuomone, yra pradedančiųjų pedagogų profesinio tobulėjimo svarba?

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Prisideda prie aukštesnės švietimo kokybės
Lengviau prisitaiko prie švietimo naujovių
Efektyviau integruojasi ugdymo įstaigoje
Padeda ugdytiniams pasiekti aukštesnių ugdymo(si) rezultatų
Efektyviau prisiima reikiamus vaidmenis

2. Kiek svarbus kiekvienas iš nurodytų aspektų pradedančiųjų pedagogų profesiniam tobulėjimui?

Visiškai nesvarbuNesvarbuNei svarbu, nei nesvarbuSvarbuLabai svarbu
Aktyvus ir sąmoningas mokymasis iš kasdienių darbinių situacijų.
Aktyvus bendravimas ir bendradarbiavimas su kolegomis.
Problemų sprendimas, pasitelkiant visas turimas žinias, o tais atvejais, kai žinių trūksta, domėjimasis problemos sprendimo alternatyvomis.
Mokymasis pritaikyti ugdymo(si) metodus prie ugdytinių poreikių.
Įsiklausimas į įstaigos vadovybės pastebėjimus.
Įsiklausimas į didesnę darbinę patirtį turinčių kolegų pastebėjimus.
Žinių ir informacijos apie ugdytinių poreikius rinkimas iš tėvų.

3. Kokie profesinio tobulinimosi būdai/formos Jums naudingiausi?

Visiškai nenaudingaNenaudingaNei naudinga, nei nenaudingaNaudingaLabai naudinga
Kursai
Seminarai
Konferencijos
Paskaitos
Stažuotės
Edukacinės išvykos
Studijų grupės
Kolegialus bendradarbiavimas
Stebėjimas/vertinimas
Individualiai planuojama veikla
Partnerystė su tėvais
Darbinė aplinka (kai tobulinuosi dirbdamas(-a0

4. Kaip manote, kodėl ugdant ankstyvojo amžiaus vaikus yra svarbi partnerystė su ugdytinių tėvais?

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Efektyviau lavinami ugdytinių įgūdžiai
Ugdytiniams užtikrinama visokeriopa emocinė parama
Efektyviau ir greičiau sprendžiamos problemos bei iššūkiai, susiję su ugdytinių poreikiais
Užtikrinama, kad kiekvieno vaiko tradicijos, papročiai būtų gerbiami ne tik šeimos, bet ir ugdymo įstaigos aplinkoje
Atsiranda didesnis tėvų įsitraukimas į vaiko ugdymo(si) procesą.
Tėvai/globėjai jaučiasi labiau įgalinti prisidėti prie vaiko ugdymo(si)proceso.
Dalinamasi su ugdytiniais susijusia informacija tarp tėvų/globėjų ir pedagogų
Kuriama ugdymo įstaigos bendruomenė

5. Nurodykite, kiek sutinkate ar nesutinkate su kiekvienu iš pateiktų teiginių apie ankstyvojo amžiaus ugdytinių tėvų bendravimą su Jumis.

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Kai bendrauju su ugdytinių tėvais jaučiu tėvų pagarbą
Tėvai su manimi bendrauja atvirai ir noriai
Tėvai prisiima atsakomybę už vaiko ugdymą(si)
Tėvai aktyviai domisi kaip vaikui sekasi ugdytis
Tėvai visada atsako į mano užduodamus klausimus
Tėvai dažnai klausia patarimo apie vaiko ugdymą namuose

6. Kaip manote, kiek kiekvienas iš išvardintų elementų yra svarbus, siekiant pradedančiajam pedagogui tobulėti profesinėje srityje, bendraujant su ankstyvojo amžiaus vaikų tėvais?

Visiškai nesvarbuNesvarbuNei svarbu, nei nesvarbuSvarbuLabai svarbu
Bendravimas ir komunikacija: Tėvai ir pedagogai sąveikauja kaip lygiaverčiai asmenys ugdymo bendruomenėje
Tėvai ir pedagogai keičiasi informacija tarpusavyje
Tėvai ir pedagogai dalinasi vertybinėmis nuostatomis, įsitikinimais
Tėvai ir pedagogai plėtoja bendrąją pedagogiką
Aktyvumas: Tėvai ir pedagogai pripažįsta ir sąmoningai supranta, kad partnerystė reikalauja abiejų šalių pastangų
Tiek tėvai, tiek pedagogai inicijuoja diskusijas, pokalbius
Tiek tėvai, tiek pedagogai yra įsitraukę ir susidomėję ugdymo(si) procesu
Draugiškumas: Tėvai ir pedagogai priima vieni kitų skirtybes laisvai ir atvirai
Tėvai ir pedagogai nesmerkia vieni kitų
Tėvai ir pedagogai demonstruoja empatiją
Aplinka: Tėvai ir pedagogai turi prieigą prie patogios, saugios fizinės bei emocinės aplinkos
Esanti aplinka ir turimi ištekliai skatina su pasitikėjimu dalyvauti pokalbiuose, diskusijose

7. Kuriais atvejais tobulėjate profesinėje srityje, ugdant ankstyvojo amžiaus vaikų kasdienio gyvenimo įgūdžius?

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Kai ugdytiniams kyla sunkumų ugdant kasdienius gyvenimo įgūdžius.
Kai sulaukiu tėvų pastebėjimų dėl individualių vaiko poreikių.
Kai galiu pritaikyti bendrus kasdienių įgūdžių ugdymo(si) metodus visai grupei.
Kai galiu pritaikyti įvairius kasdienių įgūdžių ugdymo(si) metodus pagal kiekvieno ugdytinio poreikius.
Kai ugdant vaikus susiduriu su netikėtomis situacijomis.

8. Pažymėkite, kokius metodus/strategijas taikydama(-as) ugdant ankstyvojo amžiaus vaikų kasdienio gyvenimo įgūdžius, labiausiai tobulėjate profesinėje srityje?

Visiškai netobulėjuNetobulėjuNei tobulėju, nei netobulėjuTobulėjuLabai tobulėju
Rodant asmeninį pavyzdį.
Bendradarbiaujant su tėvais.
Sukuriant jaukią grupės aplinką ir ugdymo(si) atmosferą.
Naudojant žaidybinius metodus.
Rengiant diskusijas, pokalbius.
Kartu su ugdytiniais gaminant sveiką maistą.
Demonstruojant kaip tinkamai nusiplauti bei nusišluostyti rankas, veidą.
Naudojant vaizdines priemones: plakatus, iškabas.
Įtraukiant ugdytinius į tvarkymosi procesą (paprašau padėti daiktus į reikiamas vietas ir kita).
Kartu su ugdytiniais atliekant mankštą ar pratimus, skirtus laikysenos korekcijai.
Žaidžiant aktyvius žaidimus, skirtus laikysenos gerinimui.

9. Jūsų amžius:

10. Jūsų pedagoginis darbo stažas: