Valstybės tarnautojų anketa skirta valstybės tarnybos personalo atrankos tobulinimui

Jūsų pasiūlymai valstybės atrankos patobulinimui:

  1. Bendrųjų gebėjimų testui tikrai reikia daugiau laiko, labai sudėtingos užduotys su geometrinėmis figūromis, skaičių sekomis. Būtų labai gerai, jei būtų nustatytas kelių metų terminas, kurį išdirbus pakaitine valstybės tarnautoja, leistų testo nelaikyti arba paliktų testo II dalį. Ačiū, labai reikalinga apklausa. Tikėsimės pasikeitimų.
  2. Atlyginimas turėtų būti adekvatus užimamoms pareigoms ir prisiimtai atsakomybei, o ne VT tarnautojo kompetencijai, kuri yra tik priemonė atlikti darbą ar prisiimti atsakomybę (pvz.: mokslinis laipsnis nebūtinai užtikrins vykdomo projekto išbaigtumą, siekiamą projekto kokybę, teikiamų paslaugų našumą, produktyvumą ir t.t.). Didžioji VT yda yra atsakomybės nepakankamume - Lietuva dusta nuo pradėtų ir nebaigtų projektų, išvaistytų lėšų, nepasiektų tikslų, nepateisintų lūkesčių ir t.t. Jūs klausiate ar esama bendrųjų gebėjimų ir anglų kalbos lygio nustatymo testai išspręs minėtas problemas (pvz.: Gedimino kalno nuošliaužų problema, kurią pagimdė neatsakingi sprendimai)? Manyčiau ne – problemą spręstų privalomas valstybės tarnautojo veiklos civilinės atsakomybės draudimas, kuris būtų tuo brangesnis, kuo rizikingesnė pareigybė yra, t.y. mažesnė kompetencija ir didesni galimi nuostoliai. Tada atsakingam ir kompetentingam darbuotojui privalomas civilinės atsakomybės draudimas kainuotų pigiau ir jis daugiau uždirbtų, o nekompetentingam ir neatsakingam darbuotojui privalomas civilinės atsakomybės draudimas kainuotų brangiau ir jam jau neapsimokėtų toliau dirbti VT – jis pats paliktų ją, nes jam ekonomiškai tai neapsimokėtų tęsti tarnybos. Tą patį galima pasiūlyti ir politikams, kurie neįgyvendina priešrinkiminių pažadų – jei jie prieš rinkimus būtų drausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, kad jie įgyvendins savo priešrinkiminius pažadus, tada rinkėjų pasitikėjimas būtų grįstas tvirtomis garantijomis.
  3. Kardinaliai pakeiskite testą. Tikrinkite asmenų raštingumą, o ne gabumus matematikai. Tikrinkite tai, ko būtinai reikės valstybės tarnyboje: sugebėjimą bendrauti su interesantais, visiems reikalingų teisės aktų žinias (Konstitucija, Viešojos administravimo įstatymas, teisės aktai, susiję su tarnybine etika, antikorupcija, ANK. Teisės aktai, reglamentuojantys asmens duomenų apsaugą, taip pat dokumentų tvarkymą, raštvedybos reikalus nustatančios juridinės normos),
  4. Neturiu.
  5. Esantis bendrųjų gebėjimų testas yra visiškai nesusijęs pvz. su humanitarinio pobūdžio tarnyba, skirtas tik tiksliąjam loginiam mąstymui. Vadovavimo gebėjimų testas yra labai keistas, nėra jokio grįžtamojo ryšio, vykdomas lyg tardymas arpie buvią patirtį. Užsienio kalbos nustatymas skirtinguose centruose yra labai skirtingas, kalbama, kad norimas lygis "nusiperkamas".
  6. Viena iš problemų , kai laimėjęs konkursą asmuo pamato, kad darbas jam netinkamas, o gal ir dėl kitų priežasčių, po mėnesio ar dviejų atsistatydina. Tada įstaiga vėl priversta organizuoti naują konkursą, kuriame, dažniausia, dalyvauja tie patys pretendentai. Būtų neblogai, jeigu tokiu atveju, kai laimėjęs konkursą asmuo atsistatydina neišdirbęs tam tikrą laiko tarpą (mėnesį, du, tris), naujo konkurso skelbti nereikėtų, o į pareigas būtų galima priimti antrą vietą užėmusį konkurso dalyvį. Dar vienas momentas, kai priimama į kelias analogiškas, su vienodais pareigybių aprašymais, pareigas toje pačioje įstaigoje. Mano nuomone, užtektų vieno konkurso, nurodant, kiek žmonių bus priimta.
  7. peržiūrėti gebėjimų testo 2 dalies klausimus ir atsakymus, turėtų būti konkretesni (čia apie tarnautojo veiksmus nurodytose situacijose)
  8. Jeigu bus didesni atlyginimai, tai bus ir didesnė kompetencija. Kur reikalinga kompetencija, tai nėra specialistų ir nėra iš ko pasirinkti.
  9. Atranka, tai ne rinkimai. Testo klausimai turi būti diferencijuoti, atitinkamoms užimti pareigoms. Atrankos komisiją turi sudaryti atitinkamos srities žinovai. Konkurso metu vykdomi įrašymai, tad visuomenės ar profsąjungos atstovų neturėtų būti komisijos narių sąraše, kai vykdomi konkursai į valstybės tarnybą. Tam, kad kokybiškai ir laiku atlikti pareigas valstybės tarnyboje, valstybės tarnautojas turi jaustis saugiai, o ne laukti eilinių testų. Būtina tobulinti teisinę bazę reglamentuojančią ne tik valstybės tarnybą, bet ir reglamentuojančią mūsų kasdienį gyvenimą.
  10. Iš pilkos masės nedaryti valstybės tarnautojų, o stengtis, kad pareigas užimtų jau patirtį turintys specialistai, ekspertai, žinovai ir pan.