5-6 METŲ VAIKŲ KALBINIO UGDYMO GALIMYBĖS TAIKANT INFORMACINES KOMUNIKACINES TECHNOLOGIJAS (Anketa tėvams)

Mieli tėveliai,

Maloniai kviečiame Jus užpildyti šį klausimyną, kurio tikslu yra išsiaiškinti informacinių komunikacinių technologijų taikymo galimybes kalbinio ugdymo lavinimui 5-6 metų ikimokyklinio amžiaus vaikų tarpe. Tyrimas yra anoniminis. Jūsų pateikti atsakymai ir surinkti duomenys bus panaudoti moksliniam apibendrinimui bei rekomendacijų rengimui vaikų mokytojams ir tėvams.

Tyrimą atlieka Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedros studentė Agnė Timienė. Jei kils klausimų, kreipkitės el. paštu: [email protected].

Instrukcija: Prašome atidžiai perskaityti kiekvieną klausimą ir pasirinkti Jums tinkamiausią atsakymo variantą, pažymėdami pasirinkimą (pvz., varnele arba kryžiuku), arba įrašyti savąjį atsakymą. Labai svarbu atsakyti į visus pateiktus klausimus nuoširdžiai.

Rezultatai yra viešai prieinami

1.Kaip dažnai naudojate IKT priemones namuose, siekiant ugdyti savo 5-6 metų amžiaus vaiko kalbinius gebėjimus? (Pažymėkite visus atsakymus)

Labai dažnai (Kiekvieną dieną)Dažnai (Kas antrą dieną)Retai (Kartą per savaitę)Beveik niekada (Kartą per mėnesį)Niekada
Naudoju kompiuterį
Naudoju planšetę
Naudoju mobiliųjį telefoną
Naudoju projektorių
Naudoju televizorių
Naudoju fotoaparatą

2.Kaip dažnai naudojate IKT įrankius namuose, ugdydami kalbinius gebėjimus savo 5-6 metų amžiaus vaikui(-ams)? (Pažymėkite visus atsakymus)

Labai dažnai (Kiekvieną dieną)Dažnai (Kas antrą dieną)Retai (Kartą per savaitę)Beveik niekada (Kartą per mėnesį)Niekada
Naudoju mokomuosius žaidimus
Naudoju elektronines knygas
Naudoju mokomuosius filmukus
Naudoju mokomąsias programėles
Naudoju WordWall (edukacinė platforma)

3.Jūsų nuomone, kaip IKT priemonių naudojimas prisideda prie 5-6 metų amžiaus vaikų kalbinių gebėjimų ugdymo proceso? (Pažymėkite visus atsakymus)

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
IKT padaro veiklas įdomesnes vaikams
IKT stiprina vaikų įsitraukimą į ugdymo procesą
IKT didina motyvaciją mokytis
IKT lavina vaikų komunikavimo, socialinius ir kt. gebėjimus
IKT skatina vaikų iniciatyvumą, atkaklumą ir aktyvumą
IKT lavina vaikų dėmesio koncentraciją
IKT ugdo vaikų bendravimo gebėjimus

4.Kaip manote, kokius kalbinius gebėjimus tobulina 5-6 metų amžiaus vaikai, kurie naudojasi IKT priemonėmis?(Pažymėkite visus atsakymus)

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Naudodamiesi IKT vaikai formuoja naujus kalbos įgūdžius, įvaldo naujausią informaciją
Dirbdami su klaviatūra ir programomis, vaikai išmoksta pažinti raides, kopijuoti žodžius, atlieka garsinę analizę bei sintezę, mokosi užrašyti žodžius, naudoti skyrybos ženklus
Vaikai vartydami knygas, žiūrėdami animacinius filmukus lavina klausą, turtina žodyną įvairiomis sąvokomis ir terminais, mokosi sudaryti taisyklingus sakinius ir užduoti klausimus
Naudodamiesi IKT vaikai lavina smulkiąją rankų motoriką, kuri yra tiesiogiai susijusi su kalbos vystymųsi

5.Kaip manote, su kokiomis problemomis galima susidurti, ugdant 5-6 metų amžiaus vaikų kalbinius gebėjimus, namuose? (Pažymėkite visus atsakymus)

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Žinių, kaip naudoti IKT ugdant vaikų kalbinius gebėjimus
Laiko stoka
IKT priemonių ir įrangos neprieinamumas
IKT nepateisino lūkesčių
Žinių, kokias priemones ir metodus pasirinkti, skirtus kalbiniams ugdymui, stoka
Žema vaiko motyvacija mokytis namuose

6.Kaip manote, ką reikėtų daryti, kad kalbinis ugdymas, naudojant IKT priemones, būtų sklandesnis? (Pažymėkite visus atsakymus)

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Naudoti kokybiškas, amžiui tinkamas ir edukacines vertes turinčias skaitmenines programas bei aplikacijas.
IKT integruoti su tradiciniais kalbinio ugdymo metodais metodais.
Riboti ekranų laiką, kad technologijos būtų papildoma priemonė, o ne pagrindinis ugdymo būdas.
Skatinti bendradarbiavimą tarp šeimos ir ugdymo įstaigos, kad IKT būtų naudojamos tikslingai tiek namuose, tiek darželyje.
Skatinti aktyvų vaiko dalyvavimą, o ne tik pasyvų stebėjimą.
Naudoti IKT priemones diskusijoms, istorijų kūrimui, virtualioms kelionėms, skatinančioms žodinę raišką.
Tėvai turėtų aktyviai dalyvauti vaikų kalbinio ugdymo procese ir skatinti juos bendrauti bei reikšti mintis.
Reikėtų daugiau edukacinių skaitmeninių priemonių, skirtų kalbos lavinimui tiek darželyje, tiek namuose.

7.Jūs esate:

8. Jūsų amžius:

9.Jūsų išsilavinimas: