IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ TĖVŲ ASMENYBĖS BRUOŽŲ, AUKLĖJIMO STILIAUS IR DEPRESIŠKUMO SĄSAJOS

Gerb. tyrimo dalyvi (-e),

Esu Goda Každailytė, Klaipėdos universiteto, pedagoginės psichologijos magistrantūros II kurso studentė. Šiuo metu atlieku baigiamojo darbo projektą, kurio metu siekiu išsiaiškinti, ar mano pasirinkta tema yra tinkama tirti ir nagrinėti magistro baigiamajame darbe.

Šio pilotinio tyrimo tema - "Ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvų asmenybės bruožų, auklėjimo stiliaus ir depresiškumo sąsajos."

Kviečiu užpildyti šį klausimyną prisidedant prie kokybiškos temos analizės. Prašau Jūsų atidžiai perskaityti teiginius, atsakyti į klausimus apačioje ir pažymėti Jums labiausiai tinkantį atsakymo variantą. Raginu nepalikti tuščių atsakymo laukelių. Instrukcija, kaip pateikti savo atsakymus, yra pateikta prieš kiekvieną klausimyno dalį.

Jeigu atsakant į klausimus kiltų neaiškumų, maloniai prašau kreiptis:

El. pašto adresu:

[email protected]

Dėkoju už dalyvavimą tyrime ir garantuoju, kad jūsų atsakymai išliks anonimiški ir bus tikslingai naudojami šiam tyrimui įgyvendinti.

Pagarbiai

Klaipėdos universiteto pedagoginės psichologijos magistrantūros studijų programos II kurso studentė Goda Každailytė.

Rezultatai yra prieinami tik autoriui

Jūsų lytis:

Gyvenamosios vietos rūšis:

Pozicija tėvystėje:

Tėvų santykių padėtis

DEPRESIJOS, NERIMO IR STRESO SKALĖS KLAUSIMYNAS (DASS-21) ✪

Įdėmiai perskaitykite teiginius ir įvertinkite juos skalėje nuo 0 iki 3, kaip jautėtės per PASTARĄJĄ SAVAITĘ. Čia nėra teisingų ar klaidingų atsakymų.

Visiškai man netinka/ NiekadaŠiek tiek man tinka/ KartaisVisai man tinka/ DažnaiLabai man tinka/ Beveik visada
Būdavo sunku nurimti.
Jaučiau, kad džiūsta burna.
Atrodė, kad visiškai negaliu patirti jokių teigiamų jausmų.
Būdavo sunku kvėpuoti (pvz., net ir be fizinio aktyvumo pradėdavau dažnai kvėpuoti ar pritrūkdavo oro).
Buvo sunku atrasti jėgų ką nors veikti.
Buvau linkęs (-usi) perdėtai reaguoti į situaciją.
Jaučiau drebulį (pvz., rankų).
Jaučiausi psichologiškai išsekęs (-usi).
Jaudinausi dėl situacijų, kuriose galiu supanikuoti ir apsikvailinti.
Jaučiau, kad neturiu ko laukti ateityje.
Pastebėdavau, kad pradedu jaudintis.
Buvo sunku atsipalaiduoti.
Jaučiausi nusiminęs (-usi).
Buvo sunku pakęsti, kai kiti mane sutrukdydavo.
Jaučiausi arti panikos ribos.
Niekas manęs nedomino.
Jaučiausi mažai ko vertas (-a).
Jaučiausi gana lengvai suerzinamas (-a).
Jaučiau savo širdies plakimą nesant fizinio aktyvumo (pvz., jaučiau padažnėjusį širdies ritmą, ritmo sutrikimą).
Jaučiau baimę be aiškios priežasties.
Jaučiau, kad gyvenimas beprasmis.

Tėvų auklėjimo stiliaus klausimynas (PSDQ)  ✪

1) Perskaitykite kiekvieną klausimyno teiginį ir pagalvokite, kaip dažnai Jūsų sutuoktinis (-ė)/ partneris (-ė)/vaiko tėvas/mama/įtėvis/įmotė  [Jis/Ji] elgiasi tam tikru būdu ir pažymėkite savo atsakymą pažymėdami atitinkamą skaičių nuo 1 iki 5.

(2) Tuomet įvertinkite, kaip dažnai Jūs pats/ pati [Aš] taip elgiatės ir įrašykite atsakymą įvertinant teiginį nuo 1 iki 5.

1 = niekada                                                                                                                   

2 = vieną kartą / neilgai                                                                                                  

3 = maždaug pusę laiko                                                                                                 

4 = labai dažnai                                                                                  

5 = visada                                           

NiekadaVieną kartą/ neilgaiMaždaug pusę laikoLabai dažnaiVisada
Jis/Ji yra jautrus(-i) mūsų vaiko jausmams ir poreikiams.
Aš esu jautri(-us) mūsų vaiko jausmams ir poreikiams.
Jis/Ji naudoja fizines bausmes kaip mūsų vaiko drausminimo metodą.
Aš naudoju fizines bausmes kaip mūsų vaiko drausminimo metodą.
Jis/Ji atsižvelgia į mūsų vaiko norus prieš prašant jį/ ją ką nors padaryti.
Aš atsižvelgiu į mūsų vaiko norus prieš prašant jį/ ją ką nors padaryti.
Kai mūsų vaikas klausia, kodėl jis/ ji turi paklusti, jis atsako: „nes aš taip pasakiau” arba „aš esu tavo tėvas/ motina ir noriu, kad taip elgtumeisi”.
Kai mūsų vaikas klausia, kodėl jis/ ji turi paklusti, aš atsakau: „nes aš taip pasakiau” arba „aš esu tavo tėvas/ motina ir noriu, kad taip elgtumeisi”.
Jis/Ji paaiškina mūsų vaikui, kaip mes jaučiamės dėl jo/ jos gero ir blogo elgesio.
Aš paaiškinu mūsų vaikui, kaip mes jaučiamės dėl jo/ jos gero ir blogo elgesio.
Jis/Ji pliaukšteli vaikui ranka, kai šis/ ši būna nepaklusnus
Aš pliaukšteliu vaikui ranka, kai šis/ ši būna nepaklusnus
Jis/Ji padrąsina mūsų vaiką kalbėti apie savo rūpesčius.
Aš padrąsinu mūsų vaiką kalbėti apie savo rūpesčius.
Jam/Jai sunku sudrausminti mūsų vaiką.
Man sunku sudrausminti mūsų vaiką.
Jis/Ji padrąsina mūsų vaiką atvirai reikšti savo nuomonę, net jei mūsų požiūriai nesutampa.
Aš padrąsinu mūsų vaiką atvirai reikšti savo nuomonę, net jei mūsų požiūriai nesutampa.
Jis/Ji baudžia mūsų vaiką, iš jo atimdami jo/ jos privilegijas ir mažai paaiškindami savo elgesį.
Aš baudžiu mūsų vaiką, iš jo atimdami jo/ jos privilegijas ir mažai paaiškindami savo elgesį.
Jis/Ji pabrėžia taisyklių priežastis.
Aš pabrėžiu taisyklių priežastis.
Jis/Ji suteikia mūsų vaikui paguodos ir supratimo, kai šis/ ši nuliūdęs.
Aš suteikiu mūsų vaikui paguodos ir supratimo, kai šis/ ši nuliūdęs.
Jis/ ji rėkia, kai mūsų vaikas elgiasi netinkamai.
Aš rėkiu, kai mūsų vaikas elgiasi netinkamai.
Jis/Ji pagiria, kai mūsų vaikas būna geras.
Aš pagiriu, kai mūsų vaikas būna geras.
Jis/Ji nusileidžia mūsų vaikui, kai šis/ ši kelia kokį nors triukšmą.
Aš nusileidžiu mūsų vaikui, kai šis/ ši kelia kokį nors triukšmą.
Jis/Ji pratrūksta pykčiu mūsų vaiko atžvilgiu.
Aš pratrūkstu pykčiu mūsų vaiko atžvilgiu.
Jis/Ji grasina mūsų vaikui bausmėmis dažniau nei iš tikrųjų jas skiriame.
Aš grasinu mūsų vaikui bausmėmis dažniau nei iš tikrųjų jas skiriame.
Jis/Ji suteikia pirmumą mūsų vaiko nuomonei, kuriant šeimos planus.
Aš suteikiu pirmumą mūsų vaiko nuomonei, kuriant šeimos planus.
Jis/Ji pagriebia mūsų vaiką, kai šis/ ši nepaklusnus/-i.
Aš pagriebiu mūsų vaiką, kai šis/ ši nepaklusnus/-i.
Jis/Ji skiria bausmių mūsų vaikui, bet jų neįvykdome.
Aš skiriu bausmių mūsų vaikui, bet jų neįvykdome.
Jis/Ji rodo pagarbą mūsų vaiko nuomonei, padrąsindami jį/ ją pasisakyti.
Aš rodau pagarbą mūsų vaiko nuomonei, padrąsindami jį/ ją pasisakyti.
Jis/Ji leidžia mūsų vaikui dalyvauti šeimos taisyklių kūrime.
Aš leidžiu mūsų vaikui dalyvauti šeimos taisyklių kūrime.
Jis/Ji kritikuoja tam, kad mūsų vaikas pasitaisytų.
Aš kritikuoju tam, kad mūsų vaikas pasitaisytų.
Jis/Ji lepina mūsų vaiką.
Aš lepinu mūsų vaiką.
Jis/Ji paaiškina mūsų vaikui priežastis, kodėl reikia paklusti taisyklėms.
Aš paaiškinu mūsų vaikui priežastis, kodėl reikia paklusti taisyklėms.
Jis/Ji naudoja grasinimus kaip bausmes, mažai paaiškindami/ visai nepaaiškindami savo elgesį.
Aš naudoju grasinimus kaip bausmes, mažai paaiškindami/ visai nepaaiškindami savo elgesį.
Jis/Ji praleidžia daug šiltų ir intymių akimirkų su mūsų vaiku.
Aš praleidžiu daug šiltų ir intymių akimirkų su mūsų vaiku.
Jis/Ji baudžia, patalpindami mūsų vaiką kur nors vieną, beveik ar visai nepaaiškindami tokio savo elgesio.
Aš baudžiu, patalpindami mūsų vaiką kur nors vieną, beveik ar visai nepaaiškindami tokio savo elgesio.
Jis padeda/ Aš padedu mūsų vaikui suprasti jo/ jos elgesio pasekmes, padrąsindami vaiką apie tai kalbėti.
Jis padeda/ Aš padedu mūsų vaikui suprasti jo/ jos elgesio pasekmes, padrąsindami vaiką apie tai kalbėti.
Jis/Ji kritikuoja, kai vaiko elgesys neatitinka mūsų lūkesčių.
Aš kritikuoju, kai vaiko elgesys neatitinka mūsų lūkesčių.
Jis/Ji paaiškina vaiko elgesio pasekmes.
Aš paaiškinu vaiko elgesio pasekmes.
Jis/Ji pliaukšteli mūsų vaikui, kai šis/ ši elgiasi netinkamai.
Aš pliaukšteliu mūsų vaikui, kai šis/ ši elgiasi netinkamai.

Didysis penketas ✪

Štai keletas savybių, kurios jums gali būti taikomos arba ne. Pavyzdžiui, ar sutinkate, kad esate tas, kuris mėgsta leisti laiką su kitais? Perskaitykite teiginio antrą dalį ir įvertinkite, kiek sutinkate ar nesutinkate su tuo teiginiu.

Aš esu žmogus, kuris...

Visiškai nesutinkuŠiek tiek nesutinkuNežinauŠiek tiek sutinkuVisiškai sutinku
Linkęs būti tylus.
Yra užjaučiantis, turi švelnią širdį.
Linkęs būti netvarkingu.
Daug nerimauja
Žavisi menu, muzika ar literatūra.
Yra dominuojantis, veikia kaip lyderis.
Kartais elgiasi nemandagiai su kitais.
Sunkiai pradeda atlikti užduotis.
Linkęs jaustis prislėgtas, paniuręs.
Mažai domisi abstrakčiomis idėjomis.
Yra kupinas energijos/ energingas.
Mano apie žmones tik geriausią.
Patikimas, visuomet galima pasitikėti.
Emociškai stabilus, nėra sunkiai supykdomas.
Yra originalus, visuomet turi naujų idėjų.
Yra komunikabilus, mėgstantis bendrauti.
Gali būti šaltas ir abejingas.
Palaiko švarą ir tvarką.
Yra atsipalaidavęs, moka susidoroti su stresu.
Turi nedaug meninių pomėgių.
Mėgsta, kad kiti imtų vadovauti.
Yra pagarbus, pagarbiai elgiasi su kitais.
Yra atkaklus, dirba, kol užduotis bus baigta.
Jaučiasi saugiai, patogiai.
Yra kompleksiškas, gilus mąstytojas.
Yra ne toks aktyvus kaip kiti žmonės.
Linkęs kaltinti kitus.
Gali būti neatsargus.
Temperamentingas, lengvai pasiduoda emocijoms.
Nėra itin kūrybiškas.

Dalyvaudamas(-a) pilotiniame tyrime patvirtinu, kad klausimyną pildžiau sąžiningai ir sutinku, jog mano atsakymai būtų naudojami tyrimo tikslais.

Komentarai, pastebėjimai, tobulinti tyrimo aspektai: