UNIVERSALAUS DIZAINO MOKYMUISU GALIMYBĖS IR IŠŠŪKIAI IKIMOKYKLINIAME UGDYME

Laba diena,

Esu Elvyra Karpičienė, Vilniaus Universiteto Šiaulių akademijos studentė, vykdanti tyrimą, kuris susijęs su Universalaus dizaino mokymuisi

Šio tyrimo tikslas yra išsiaiškinti Universalaus dizaino mokymesi taikymo galimybes ir sunkumus, kurie iškyla ikimokyklinio ugdymo pedagogams. Jūsų nuomonė ir patirtis yra labai svarbios, nes jos padės geriau suprasti, kaip šis konceptas gali būti pritaikytas realioje ugdymo aplinkoje.

Visi atsakymai bus konfidencialūs ir bus naudojami tik moksliniais tikslais, todėl galite drąsiai dalintis savo mintimis ir patirtimi.

Ačiū už Jūsų atsakymus! Jei norėtumėte prisidėti prie šio tyrimo, maloniai kviečiu jus užpildyti apklausą ir pasidalinti savo vertinga nuomone.

Rezultatai yra viešai prieinami

1 DALIS: DEMOGRAFINIAI DUOMENYS

!Jūsų darbo patirtis ikimokykliniame ugdyme:

a) Mažiau nei 1 metai

b) 1–5 metai

c) 6–10 metų

d) Daugiau nei 10 metų

!Kokio amžiaus vaikus dažniausiai ugdote?

a) 2–3 metų

b) 3–5 metų

c) 5–6 metų

!Ar dirbate su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių?

a) Taip

b) Ne

2 DALIS: ŽINIOS APIE UDM

!Ar esate girdėję apie universalaus dizaino mokymuisi (UDM) principus?

a) Taip, gerai susipažinęs(-usi)

b) Taip, šiek tiek žinau

c) Ne, negirdėjau

!Jei atsakėte „Taip“, kaip sužinojote apie UDM?

a) Mokymai / seminarai

b) Studijos

c) Kolegos

d) ^Kita (nurodykite)

3 DALIS: UDL GALIMYBĖS

!Kokias UDM galimybes pastebite savo darbe? (galimi keli atsakymai)

a) Padeda ugdyti įvairių gebėjimų vaikus

b) Skatina kūrybingumą ir lanksčius ugdymo metodus

c) Gerina vaikų įsitraukimą į ugdymo procesą

d) ^Kita (nurodykite)

!Ar taikote UDM principus savo darbe?

a) Taip, dažnai

b) Kartais

c) Niekada

4 DALIS: UDL IŠŠŪKIAI

# Kokius iššūkius patiriate taikant UDM? (galimi keli atsakymai)

a) Trūksta laiko planuoti ir adaptuoti veiklas

b) Trūksta tinkamų ugdymo priemonių

c) Nepakankamai žinių ar mokymų apie UDM

d) Tėvų ir specialistų bendradarbiavimo stoka

e)^ Kita (nurodykite)

#Kaip manote, kas galėtų padėti efektyviau taikyti UDM?

a) Daugiau mokymų pedagogams

b) Technologinės priemonės

c) Papildomas laikas planavimui

d) ^Kita (nurodykite)

5 DALIS: PEDAGOGŲ NUOMONĖS IR PASIŪLYMAI

%Kokias veiklas ar metodus rekomenduotumėte, siekiant įtraukti įvairių poreikių vaikus į ugdymo procesą?

Kokius UDM pavyzdžius taikėte sėkmingai? Kas veikia geriausiai?

Ar norėtumėte dalyvauti papildomuose mokymuose apie UDM? Kodėl?