Anketa tėvams

Šio tyrimo tikslas: išsiaiškinti, kas yra ikimokyklinės įstaigos (vaikų darželio) komunikacinė sistema, kaip ją galima patobulinti. Šio tyrimo duomenys bus apibendrinti ir pateikti baigiamajame magistro darbe. Apklausa yra anoniminė ir pavardės bei vardo žymėti nereikia. Tiriama organizacija taip pat liks nežinoma. Prašome atsakyti nuoširdžiai į visus klausimus. Mums JŪSŲ nuomonė yra svarbi! Kas yra ikimokyklinės įstaigos komunikacinė sistema? Tai visų ikimokyklinės įstaigos narių (vadovo ir administracijos, pedagogų, auklėtojų padėjėjų, techninio personalo, tėvų, vaikų ir pan.), susietų komunikaciniais ryšiais tinklas, kuriame komunikuojančių narių informacija yra užkoduojama ir atkoduojama, bei ji perduodama formaliais ir neformaliais kanalais.
Rezultatai yra prieinami tik autoriui

1. Ar Jums svarbi informacija apie jūsų ikimokyklinėje įstaigoje vykstančią veiklą, pokyčius?

Pažymėkite tik vieną Jums tinkantį atsakymą

2. Jeigu atsakėte į pirmą klausimą teigiamai (,,visada“, ,,dažnai“, ,,kartais“, ,,labai retai“), tai užbaikite šį sakinį. Kitu atveju šį klausimą praleiskite. Man svarbi informacija apie mano ikimokyklinėje įstaigoje vykstančią veiklą, pokyčius, nes..............

3. Ar Jums užtenka informacijos apie ikimokyklinės įstaigos veiklą?

Pažymėkite tik vieną Jums tinkantį atsakymą

4. Ar teikiama informacija Jums aiški, lengvai suprantama, tiksli, gauta laiku?

Pažymėkite tik vieną Jums tinkantį atsakymą

5. Ar žinote, kas yra komunikacinė sistema, kuri yra ikimokyklinėje įstaigoje?

Pažymėkite tik vieną Jums tinkantį atsakymą

6. Jeigu atsakėte į 5 klausimą ,,taip“, tai užbaikite sakinį: Ikimokyklinės įstaigos komunikacinė sistema yra............

Kitu atveju galite neatsakinėti.

7. Jūsų nuomone, jūsų ikimokyklinės įstaigos komunikacinei sistemai būdinga:

Pažymėkite tik vieną Jums tinkantį atsakymą

8. Ar esate patenkinta (as) komunikacine sistema Jūsų ikimokyklinėje įstaigoje?

Pažymėkite tik vieną Jums tinkantį atsakymą

9. Jeigu atsakėte į 8 klausimą (nei patenkinta (as), nei nepatenkinta (as); nepatenkinta (as); labai nepatenkinta (as)), atsakykite, kodėl esate nepatenkinta (as) komunikacine sistema Jūsų ikimokyklinėje įstaigoje? Kitu atveju jį praleiskite.

Galite pažymėti tris Jums svarbiausius atsakymus.

Dar galite papildyti (jeigu atsakėte į 9 kl.: ,,kita"), nurodydami, kokia yra kita priežastis, kodėl esate nepatenkinta (as) komunikacine sistema Jūsų ikimokyklinėje įstaigoje?

Kitu atveju galite neatsakinėti.

10. Nurodykite iš kokių šaltinių dabar gaunate informaciją?

Atsakymų kiekis neribojamas

Dar galite papildyti (jeigu atsakėte į 10kl.: ,,kita"), nurodydami, koks yra kitas šaltinis, iš kurio dabar gaunate informaciją?

Kitu atveju galite neatsakinėti.

11. Iš kokių šaltinių norėtumėte gauti daugiau informacijos?

išrinkite ir nurodykite 6 Jums reikalingiausius

Dar galite papildyti (jeigu atsakėte į 11kl.: ,,kita"), nurodydami, iš kokio šaltinio norėtumėte gauti daugiau informacijos??

Kitu atveju galite neatsakinėti.

12. Su pedagogais keičiatės informacija:

Kiekvienoj eilutėj pažymėkite nurodytą teiginį vieną kartą.
VisadaLabai dažnaiDažnaiRetaiNiekada
1. individuliai
2. susirinkimų metu
3. raštu (lankstinukai, skelbimų lentos, vaikų pasiekimų aplankai)
4. švenčių, renginių, projektų metu
5. telefonu
6. elektroniniu paštu.
7. apsilankius pas jus namuose

13. Jūsų nuomone, kas trukdo efektyviam keitimuisi informacija tarp Jūsų ir pedagogų?

Išrinkite ir nurodykite tik 3 Jums svarbiausius.

Dar galite papildyti (jeigu atsakėte į 13kl.: ,,kita"), nurodydami, kas trukdo efektyviam keitimuisi informacija tarp Jūsų ir pedagogų?

Kitu atveju galite neatsakinėti.

14. Kaip vertinate komunikacijos priemonių kokybę ikimokyklinės įstaigos viduje?

Kiekvienoj eilutėj pažymėkite nurodytą teiginį vieną kartą.
PuikiaiLabai geraiGeraiNei gerai, nei blogaiBlogaiLabai blogai
1. Įstaigos sukurtas tinklapis
2. Žodžiu gaunama informacija (individualūs pokalbiai, konsultacijos ir t.t.)
3. Raštu gaunama informacija (laiškai, kvietimai ir t.t.)
4. Telefonu gaunama informacija
5. Elektroniniu paštu gaunama informacija
6. Susirinkimo metu gaunama informacija
7. Informacija pateikta skelbimų lentoje
8. Informaciniai lankstinukai
9. Šventės, renginiai įstaigoje
10. Bendradarbiavimo formos tarp pedagogų ir tėvų (projektai, parodos ir t.t.)

15. Įvertinkite vidinės komunikacijos priemonių kiekį:

Kiekvienoj eilutėj pažymėkite nurodytą teiginį vieną kartą.
Per mažaiGalėtų būti šiek tiek daugiauTiek, kiek reikiaŠiek tiek per daugGerokai per daugNeturiu nuomonės
1. Žodžiu gaunama informacija (individualūs pokalbiai, konsultacijos, susirinkimai ir t.t.)
2. Raštu gaunama informacija (laiškai, kvietimai ir t.t.)
3. Telefonu gaunama informacija
4. Informacinių komunikacinių technologijų pagalba gaunama informacija (įstaigos tinklapis, el. paštas ir t.t.)
5. Šventės, renginiai įstaigoje
6. Bendradarbiavimo formos tarp pedagogų ir tėvų (projektai, parodos ir t.t.)

16. Naudoju šias vidinės komunikacijos priemones:

Kiekvienoj eilutėj pažymėkite nurodytą teiginį vieną kartą.
VisadaLabai dažnaiDažnaiRetaiLabai retaiNenaudoju
1. Įstaigos sukurtą tinklapį
2. Žodžiu gaunamą informaciją (individualūs pokalbiai, konsultacijos ir t.t.)
3. Raštu gaunamą informaciją (sutartys, vaikų pasiekimų aprašai, kvietimai ir t.t.)
4. Telefonu gaunamą informaciją
5. Elektroniniu paštu gaunamą informaciją
6. Susirinkimo metu gaunamą informaciją
7. Informaciją pateiktą skelbimų lentoje
8. Informacinius lankstinukus
9. Šventes, renginius įstaigoje
10. Bendradarbiavimo formas tarp pedagogų ir tėvų (šventės, projektai, parodos ir t.t.)

17. Komunikacijos trikdžiai, kurie daro įtaką ikimokyklinės įstaigos komunikacinei sistemai yra:

Kiekvienoj eilutėj pažymėkite nurodytą teiginį vieną kartą.
Visiškai sutinkuSutinkuNei sutinku, nei nesutinkuNesutinkuVisiškai nesutinku
1. nepakankama arba neaiški informacija.
2. informacijos perteklius.
3. netinkamu laiku pateikta informacija.
4. neteisingas informacijos supratimas, interpretavimas.
5. informacijos iškraipymas.
6. netinkamas komunikacijos priemonių (žodžiu, raštu, kompiuteriniais tinklais ir pan.) parinkimas.
7. netinkamas komunikacijos kanalų (tiesioginis bendravimas, laikraščiai, televizija ir pan.) parinkimas.
8. nenoras rizikuoti.
9. užimama padėtis darbe (Jūsų, pedagogų).
10. konkurencija tarp pedagogų.
11. motyvacijos komunikuoti trūkumas.
12. skirtingi Jūsų, pedagogų interesai, poreikiai.
13. skirtinga Jūsų, pedagogų patirtis.
14. skirtingos Jūsų, pedagogų socialinės nuostatos.
15. skirtingos Jūsų, pedagogų kompetencijos sritys.
16. atskiri žodžiai skirtingiems žmonėms turi skirtingas reikšmes.
17. verbalinės ir neverbalinės informacijos neatitikimas (pvz.:žodžiai neatitinka kūno laikysenos).
18. blogas grįžtamasis ryšys.
19. kalbėjimo ir klausymosi įgūdžių stoka.
20. vyraujančios pašnekovų emocijos.
21. komunikavimo įgūdžių stoka.
22.tarpkultūriniai skirtumai.
23. skirtingų lyčių pašnekovai.
24. išankstinis pasitikėjimas (arba nepasitikėjimas) tarp pašnekovų.

18. Veiksniai, kurie turi įtakos ikimokyklinės įstaigos komunikacinės sistemos efektyvumui:

Kiekvienoj eilutėj pažymėkite nurodytą teiginį vieną kartą.
Visiškai sutinkuSutinkuNei sutinku, nei nesutinkuNesutinkuVisiškai nesutinku
1. informacijos srauto reguliavimas.
2. trumpi, vienkartiniai arba periodiškai vadovo organizuojami susitikimai su įstaigos pedagogais, tėvais.
3. atgalinio ryšio užtikrinimas.
4. pasiūlymų sistemos įdiegimas.
5. informacinių biuletenių, lankstinukų leidimas.
6. informacinių komunikacinių technologijų taikymas.
7. formalių komunikacijos kanalų naudojimas (pvz.: informaciniai biuleteniai, ataskaitos, susirinkimai, pokalbiai ir pan.)
8. užimama padėtis ir valdžia neturi riboti komunikacijos.
9. sudaryti palankias ir atviras komunikacijos sąlygas.
10. komunikuojant laikytis etikos normų.
11 paisyti tarpkultūrinės komunikacijos skirtumus.
12. efektyviai taikyti naujausias technologijas.
13. suburti kompetentingas ir darnias pedagogų komandas.
14. užtikrinti gerą rašytinės komunikacijos kokybę.
15. teisingas informacijos suvokimas.
16. emocines reakcijas padaryti komunikacijos proceso dalimi ir stengtis jas suprasti.
17. gestai, apranga, poza, veido išraiška ir kita iškalbinga nežodinė komunikacija turi atitikti žodinį pranešimą.
18. išankstinis pasitikėjimas tarp komunikuojančių žmonių.
19. informacijos kiekis turi atitikti norimą pasiekti tikslą.
20. kiek įmanoma teisingesnė, neiškreipta informacija turi būti pateikiama Jums, pedagogams.
21. vengti šalutinės, nedalykinės informacijos perteikimo bei svarstymo tarp Jūsų ir kitų tėvų, pedagogų.
22. surasti būdą, kaip efektyviausiai pateikti informaciją.
23. informacija turi pasiekti visus (Jus, kitus tėvus, pedagogus) tam tikruose nustatytose laiko rėmuose.

19. Gal galite nurodyti dar kitų veiksnių, kurie turi įtakos ikimokyklinės įstaigos komunikacinės sistemos efektyvumui. Tai užbaikite šį sakinį: Kad efektyviau veiktų ikimokyklinės įstaigos komunikacinė sistema reikia,......................

Kitu atveju galite neatsakinėti.

Jūsų lytis ✪

Jūsų amžius: ✪

Jūsų išsimokslinimas (diplomas) ✪

Dar galite papildyti (jeigu atsakėte ,,kad yra kitas išsimokslinimas"), parašydami, koks kitas Jūsų išsimokslinimas (diplomas)?

Kitu atveju galite neatsakinėti.