Visuomenės ir asmeninėse nuostatuose aptinkamos stigmos į emocijų ir elgesio sunkumų ar sutrikimų turinčius vaikus ir šeimas, auginančias tokius vaikus.

Laba diena,

Susiformavusios stigmos – neigiamas požiūris visuomenės ir asmeninėse nuostatuose į emocijų ir elgesio sunkumų ar sutrikimų turinčius vaikus ir šeimas, auginančių tokius vaikus veda prie šių asmenų socialinės atskirties ir diskriminacijos. Šios stigmos apsunkina tokioms šeimoms ieškoti pagalbos.

Šis klausimynas yra skirtas išsiaiškinti kokios stigmos aptinkamos visuomenėje ir asmeninėse nuostatuose į emocijų ir elgesio sunkumų ar sutrikimų turinčius vaikus ir šeimas, auginančių tokius vaikus.

Jums nereikia nurodyti savo pavardės nei vardo. Anketa yra anoniminė, konfidencialumas garantuojamas.

Apibendrinta tyrimo rezultatų analizė bus panaudota socialinio darbo magistro studijų baigiamajam darbu parengti. Todėl Jūsų nuomonė man yra labai svarbi. Iš anksto dėkoju Jums už pagalbą ir nuoširdžius atsakymus į klausimus.

Tyrimą vykdo Vytauto Didžiojo universiteto, socialinio darbo, magistrantūros ištęstinių studijų  studentas, Mindaugas Dikšaitis.

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

1 dalis. Bendri klausimai apie respondentą.

1. Jūsų lytis.

2. Koks jūsų amžius?

3. Koks jūsų išsilavinimas?

4. Ar esate atviras kitiems žmonėms?

5. Ar esate laimingas/a?

6. Ar manote, kad žmonės patys kalti dėl savo kančių?

7. Ar Jūsų artimoje aplinkoje pažįstate vaikų su EEP, ar pažįstate tokius vaikus auginančią šeimą?

Antra dalis. Vaiko Vaiko pavojingumo/nekompetencijos lygis. (Pasžymėkite atsakymą)

Tikrai taip.
Galbūt
Tikrai ne.
1. Žmonės mano, kad vaikai su emocinijų ir elgesio sutrikimais (EES) smurtaus prieš save.
2. Žmonės mano, kad vaikai su EES smurtaus prieš kitus vaikus.
3. Žmonės mano, kad vaikai su EES blogiau mokysis nei kiti vaikai.

Trečia dalis. Bendri visuomenės stereotipai.(Pasžymėkite atsakymą)

Tikrai taip.
Galbūt
Tikrai ne.
1.Žmonės mano, kad vaikai su EES nėra tokie protingi kaip kiti vaikai.
2.Žmonės mano, kad paaugliai su EES praščiau dirba.
3.Žmonės mano, kad vaikai turi problemų su emocijomis ir elgesiu dėl to, kad jų tėvai neauklėjų jų teisingai.
4.Žmonės mano, kad tėvai, kurie turi vaikų su EES nėra geri darbuotojai.
5.Žmonės mano, kad šeimos, auginančios vaikus su EES sukelia problemas kaimynystėje, mokykloje, bažnyčioje.
6.Žmonės mano, kad vaikai su EES yra problemiški.
7.Žmonės mano, kad vaikai su EES turėtų būti neįleidžiami į bažnyčią.
8.Žmonės mano, kad šeimos su EES turėtų būti neįleidžiamos į bažnyčią.
9.Žmonės mano, kad vaikai su EES suaugę nebus sėkmingi.

Ketvirta dalis. Visuomenės nuvertinimas/diskriminacija. (Pasžymėkite atsakymą)

Tikrai taip.
Galbūt
Tikrai ne.
1.Žmonės mano, kad daug vaikų elgiasi neteisingai su vaikais turinčiais EES.
2.Žmonės mano, kad daug mokytojų pageidautų, kad jų mokomoje klasėje nedalyvautų vaikai su EES.
3.Žmonės mano, kad daug mokytojų nenori turėti reikalų su tėvais, kurių vaikai turi EES.
4.Žmonės mano, kad daug mokytojų mažiau galvoja apie tėvus, kurie turi vaikų su EES.
5.Žmonės mano, kad daug tėvų auginančių vaikus su EES nėra pilnai priimami savo giminių.
6.Žmonės mano, kad daug giminaičių nekviestų šeimų auginančių vaikus su EES į giminės susirinkimus.
7.Žmonės mano, kad daug kaimynų nesielgia teisingai su vaikais, kuriems pasireiškia EES.

Penkta dalis. Asmeninės nuostatos. (Pažymėkite atsakymą)

Tikrai taip.
Galbūt.
Tikrai ne.
1.Aš nenorėčiau, kad mano bendradarbis turėtų vaikų su EES.
2.Man būtų sunku bičiuliautis su giminaičiu, kuris augina vaiką su EES.
3.Nenorėčiau, kad mano vaikas draugautų su vaiku, kuriam pasireiškia EES.
4.Aš būčiau už tai, kad giminaičiai auginantys vaikus su EES nedalyvautų giminės susirinkimuose.
5.Aš apie vaikus su EES galvoju mažiau pozityviai.
6.Aš nenorėčiau, kad mano vaikas mokytųsi klasėje, kurioje yra vakų su EES.
7.Aš nenorėčiau dirbti kartu su paaugliu, kuriam pasireiškia EES.
8.Aš nenorėčiau, kad šeimos auginančios vaikus su EES lankytųsi mano bažnyčioje.
9.Jei aš būčiau darbdavys, neskubėčiau priimti į darbą paauglios su EES.