Sumani edukacija: naujos kartos naratyvas

Kokias naujosios kartos vertybes, pagrįstas dorybėmis siekiate ugdyti? Kokius sumanaus švietimo metodus taikote? Jūsų nuomone, ar sumani edukacija tinka Alfa kartos ugdymo poreikiams?

  1. sumani edukacija leidžia eiti koja kojon su kiekvienos naujos kartos poreikiais. Sumanus ugdymas leidžia išeiti už amžių amžiais tapusius įprastų ribų. pamokos vyksta ne tik klasėje. Bendradarbiaujame su senelių globos namais, su kūdikių globos namais, su gyvūnų globos įstaigomis. mokome atjautos silpnesniam, bendruomeniškumo, savanorystės, gėrio, tikslingo vartojimo, iniciatyvumo. Darome projektus; mokome dirbti komandoje; teminiai pokalbiai; tėvų įtraukimas į klasės veiklas - bendrų vertybių ugdymas.
  2. Sąžiningumą Krikščioniškąsias vertybes - 10 Dievo įsakymų, tik nesureikšminant tikėjimo. Tai tėvų pasirinkimas įvesti vaiką į tikėjimą ar ne. Ekologinį gyvenimą. Gamtos saugojimą. Mokymąsi mokytis. Mokytis yra įdomu. Žmoniškąsias vertybes, kuriomis vadovaujasi amžių amžiais visu pirma mūsų tauta, tada ir visas pasaulis.
  3. -Pirmiausia - šeima, kaip didžiausia pamatinė vertybė. Per žaidimus, šventes, bendras veiklas ir projektus su vaikais įtraukdami artimuosius KARTU mokomės suvokti ir branginti savo šeimą kaip patį didžiausią turtą (skirti laiko vieni kitiems, jausti dėkingumą už tam tikrus dalykus, rodyti jausmus ir pan.). Klasę taip pat vadiname šeima (juk vieni su kitais, bent jau mūsų mokykloje, praleidžiame beveik visą dieną)- mokomės sutarti, priimti kito nuomonę, atleisti ir bendradarbiauti. -Kitas labai svarbus momentas -savarankiškumas. Klasėje aš, kaip pedagogas-tik patarėjas, konsultantas, pagalbos ranka, bendražygis. Vaikus pratinu ir mokau per asmeninę patirtį, žaidimus, projektus ir "iššūkius" savarankiškai rasti informaciją, primti sprendimus, daryti išvadas, prisiimti atsakomybę. -Mąstymas. Klasėje nedirbame su pratybomis, vadovėliai tik virtualūs ir tik kaip pagalbinė priemonė. Kiekvienos temos pradžioje mokomės kartu išsikelti tikslą, kurio sieksime. Išėjus temą įvairiais būdais "matuojame", kaip mums sekėsi ir ką daryti toliau. Vaikai daug rašo ranka, kompiuteriu, patys kuria tekstus, samprotauja, analizuoja konkrečias problemas. Pasitelkdami teatro metodus, patirtinį mokymą(si) ir stiprindami bendradarbiavimą mokomės diskutuoti, mąstyti "savo galva" ir priimti kito nuomonę.
  4. Labai sunku yra jiems išaiškinti, kad kiti žmonės yra ne aptarnaujantis personalas jų poreikiams tenkinti, kad šeima tik visuomenės ląstelė.Taisyklės, normos, socialiniai modeliai bei elgsenos yra sunkiai jiems suvokiamas dalykas, kurio nuosekliai, kasdien reikia mokyti , aiškinti, analizuoti "tiek naujovėm, tiek senovėm".Tai yra sunkus, kasdieninis šių laikų mokytojo darbas.