Priešmokyklinio amžiaus vaikų socialinės kompetencijos raiška

APKLAUSA SKIRTA PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ TĖVAMS (GLOBĖJAMS, RŪPINTOJAMS)

GERBIAMIEJI,

Šiaulių universiteto, Tęstinių ir nuotolinių studijų instituto, Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo neformaliųjų studijų programos IPU-18-2 grupės klausytoja Erika Valiulytė atlieka apklausą, kurios tikslas ištirti priešmokyklinio amžiaus vaikų socialinės kompetencijos raišką.

Apklausa sudaryta remiantis: Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa. (2014). Vilnius: Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

Jūsų anonimiškumas garantuojamas. Anketoje nei vardo, nei pavardės rašyti nereikia. Tikiuosi sulaukti nuoširdžių atsakymų.

Dėkoju už atsakymus!

Anketa neaktyvi

1. Jūsų vaiko amžius:

2. Kiek turite vaikų?

    …Daugiau…

    3. Kur gyvenate?

    Kitas variantas

      …Daugiau…

      4. Pasako, kuo domisi, apie ką svajoja, kokios jo asmeninės savybės jam patinka (ir nepatinka), kuo jis gali didžiuotis, išaiškina, kuo ir kodėl nori būti užaugęs.

      5. Įvardija, kas jam yra įdomu, ką nori sužinoti ar išmokti daryti.

      6. Paaiškina, ką sugeba atlikti savarankiškai, be suaugusiųjų pagalbos, o kur jam reikalinga pagalba.

      7. Paaiškina, kad, mokantis naujų dalykų, gali iškilti sunkumų, kuriuos teks įveikti, kreiptis pagalbos.

      8. Pripažįsta, kad, norint ko nors išmokti, reikia išdrįsti bandyti, nebijoti suklysti.

      9. Paaiškina, kam yra reikalingos taisyklės, susitarimai.

      10. Pateikia pavyzdžių, kokių susitarimų laikomasi grupėje, kas bus svarbu mokykloje.

      11. Komentuoja, koks elgesys yra geras, o koks blogas, pateikia gero elgesio pavyzdžių.

      12. Nurodo, kad jis ar kitas asmuo jaučiasi blogai, kai pažeidžiamos asmeninės erdvės ribos, be jo paties arba kito asmens sutikimo imami daiktai (žaislai, priemonės, drabužiai ir pan.).

      13. Apibūdina svarbiausius savo, šeimos, grupės gyvenimo pokyčius ir emocinę reakciją į juos (džiaugėsi, jautėsi nusivylęs, liūdėjo ar pan.).

      14. Pripažįsta, kad, siekiant tam tikrų pokyčių, reikia noro ir pastangų.

      15. Paaiškina, kaip turi elgtis draugiškas vaikas.

      16. Apibūdina, kaip atrodo nelaimingas, sergantis, nuskriaustas vaikas.

      17. Nusako, kaip paguosti kitą (apkabinti, paglostyti, prajuokinti, pradžiuginti dovanėle ir kt.)

      18. Papasakoja, kaip galima susidraugauti (pasisveikinant, nusišypsant, pakviečiant pažaisti, kuo nors pasidalijant ir kt.).

      19. Įvardija galimus draugiškumo ženklus. Nusako, kaip dera atsakyti į reiškiamą palankumą.

      20. Nurodo, kad ir kiti žmonės turi savo norų, ketinimų, nuomonių, kurie gali nesutapti su jo norais, ketinimais ir pan.

      21. Komentuoja, kad, norėdamas žaisti, bendrauti, žmogus privalo atsižvelgti į kitų poreikius.

      22. Paaiškina, kad žmonės gali atrodyti labai skirtingai ir jie dėl to nėra nei geresni, nei blogesni.

      23. Pasako savais žodžiais, kaip dera bendrauti ir bendradarbiauti su bendraamžiais, kam reikalingi susitarimai, taisyklės, paaiškina, kodėl ne visada galima daryti tai, ko norisi.

      24. Paaiškina, kodėl jis nori ar nenori būti tam tikros grupės narys, kaip reikėtų elgtis, kad būtų bendraamžių priimtas ir pripažintas.

      25. Komentuoja savo grupės sutartas elgesio taisykles, normas.

      26. Pripažįsta, kad kiekvieno grupės nario nuomonė, patirtis ir indėlis yra svarbūs bendrai grupės sėkmei.

      27. Paaiškina, kad bendros veiklos sėkmei būtinas atskirų grupės narių veiksmų derinimas tarpusavyje.

      28. Savais žodžiais pasako, ko galima pasimokyti iš suaugusiųjų patirties.

      29. Paaiškina, kada, kokiais atvejais ir į ką reikėtų kreiptis patarimo, pagalbos.

      30. Pasakoja savo šeimos, giminės šventes, tradicijas.

      31. Įvardija pagrindines šeimos taisykles, įpročius, kasdienybės rutiną.

      32. Pasako, ko norėtų iš suaugusiųjų, kokio elgesio iš jo tikisi.

      33. Paaiškina, kodėl ir kaip reikėtų atsižvelgti vieniems į kitus šeimoje (paisyti kitų šeimos narių reikmių, norų, jausmų ir t.t.).

      34. Komentuoja, kodėl ir kaip reikėtų atsižvelgti į ugdymo įstaigoje dirbančius žmones, jų pastangas ir veiklą.

      35. Įvardija, kur norėtų dalyvauti, kuo galėtų prisidėti prie ugdymo įstaigos gyvenimo.

      36. Papasakoja apie vietas, kur lankosi, žaidžia, ilsisi. Įvardija, kokios tarnybos (parduotuvė, poliklinika, vaistinė, knygynas, bankas ir t.t.) yra jo gyvenamojoje vietoje, kokias paslaugas jos teikia.

      37. Paaiškina, kodėl ir kaip reikia atlikti kasdienius darbus.

      38. Paaiškina, kaip ir kodėl reikia elgtis gamtoje.

      39. Papasakoja, kaip galima susitvarkyti ir papuošti savo buvimo vietas: kambarį, butą, kiemą, stadioną, grupės, mokyklos (darželio) aplinką.

      40. Nusako pagrindines socialiai pripažįstamo elgesio taisykles (teatre, muziejuje, parduotuvėje, pas gydytoją ir pan.).

      41. Išvardija bent kelias profesijas ir nurodo esminius atskirų profesijų ypatumus (kuo užsiima tam tikrų profesijų žmonės), funkcijas.

      42. Komentuoja, kuo užsiima, ką dirba tėvai ir (ar) kiti artimieji.

      43. Papasakoja apie jo artimoje aplinkoje ar kitur esančius žymius gamtos ir kultūros objektus.

      44. Savais žodžiais paaiškina, kad daiktai, meno kūriniai yra sukurti žmonių proto, vaizduotės, kūrybinių galių, jų rankų darbo ir kad juos reikia saugoti.

      45. Nusako savo kilmę, tarmę, nurodo, kur yra gimęs, kuo jam brangi gimtinė, Tėvynė, pasako, kodėl patinka, kad gimė ir gyvena Lietuvoje.

      46. Atpažįsta pagrindinius valstybės simbolius: vėliavą, herbą, himną. Įvardija lietuvių kalbą kaip tautos skiriamąjį bruožą, nusako jos unikalumą ir vertę.

      47. Išvardija keletą savos ir kitų kultūrų panašumų ir skirtumų. Nusako, kad įvairių tautų žmonės gali turėti skirtingas tradicijas, papročius, tikėjimą, kalbėtis skirtingomis kalbomis.

      Susikurti savo anketą