Nuotolinių gydytojų konsultacijų COVID-19 pandemijos metu kokybės tyrimas

Gerbiamas respondente,

Esu Marija Tirlikienė, Mykolo Romerio universiteto Sveikatos politikos ir vadybos magistrantūros studentė, atliekanti sociologinį tyrimą, kurio tikslas – ištirti pacientų požiūrį į telemedicinos paslaugos (telekonsultacijų) teikimą sveikatos priežiūros sektoriuje COVID-19 pandemijos metu. Apklausa yra anonimiška, visi Jūsų atsakymai bus nagrinėjami tik apibendrintai kartu su kitų apklausos dalyvių atsakymais.

Telemedicina – nauja medicinos technologijų sritis, taikoma siekiant pagerinti teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą, kuri labiau Lietuvoje imta taikyti COVID-19 pandemijos metu. Tiesiogine prasme telemedicina reiškia ,,nuotolinę mediciną“ – tai yra medicinos paslaugos, teikiamos nuotoliniu būdu, kuomet nereikia atvykti fiziškai į sveikatos priežiūros įstaigą. Telemedicinos pavyzdžiai: teikiamos nuotolinės gydytojų konsultacijos; paciento sveikatos būklės stebėjimas namuose, pasitelkiant telemedicinos priemones (kraujospūdžio matavimas, kai duomenys automatiškai persiunčiami gydytojui).

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

Ar turėjote nuotolinę gydytojo konsultaciją COVID-19 pandemijos metu (laikotarpyje nuo 2020 kovo mėn. iki dabar)? ✪

Jei atsakote NE, tuomet toliau anketos pildyti nėra tikslinga

Ar teko pasinaudoti sveikatos priežiūros paslaugomis teikiamomis namuose, taikant telemedicinos priemones (pvz. gyvybinių rodiklių pasimatavimas namuose – AKS/pulsas, kurie automatiškai siunčiami gydytojui)? ✪

Kokia Jūsų bendra nuomonė apie sveikatos priežiūros paslaugų teikimą namuose, taikant telemedicinos priemones? ✪

Koks gydytojas Jums teikė nuotolinę konsultaciją COVID-19 pandemijos metu (laikotarpyje nuo 2020 kovo mėn. iki dabar)? ✪

Jei reikalinga, galima pažymėti kelis atsakymus

Į klausimą atsakinėkite, jei turėjote ŠEIMOS GYDYTOJO teiktą nuotolinę konsultaciją COVID-19 pandemijos metu (laikotarpyje nuo 2020 kovo mėn. iki dabar):

Jei reikalinga, galima pažymėti kelis atsakymus
Konsultavo Šeimos gydytojas
Esant ūmiai ligai (pirminis vizitas)
Dėl profilaktikos
Lėtinės ligos atveju
Dėl pakartotinio vizito
Dėl COVID-19 ligos simptomų, su šia infekcija susijusių reikalingų dokumentų išdavimo
Dėl elektroninio recepto vaistams
Dėl ekektroninio nedarbingumo pažymėjimo

Į klausimą atsakinėkite, jei turėjote GYDYTOJO SPECIALISTO (antrinis lygis) teiktą nuotolinę konsultaciją COVID-19 pandemijos metu (laikotarpyje nuo 2020 kovo mėn. iki dabar):

Jei reikalinga, galima pažymėti kelis atsakymus
Konsultavo Gydytojas specialistas (antrinis lygis)
Esant ūmiai ligai (pirminis vizitas)
Dėl profilaktikos
Lėtinės ligos atveju
Dėl pakartotinio vizito
Dėl COVID-19 ligos simptomų, su šia infekcija susijusių reikalingų dokumentų išdavimo
Dėl elektroninio recepto vaistams

Į klausimą atsakinėkite, jei turėjote GYDYTOJO SPECIALISTO (tretinis lygis – universitetinėje ligoninėje) teiktą nuotolinę konsultaciją COVID-19 pandemijos metu (laikotarpyje nuo 2020 kovo mėn. iki dabar):

Jei reikalinga, galima pažymėti kelis atsakymus
Konsultavo Gydytojas specialistas (tretinis lygis – universitetinėje ligoninėje)
Esant ūmiai ligai (pirminis vizitas)
Dėl profilaktikos
Lėtinės ligos atveju
Dėl pakartotinio vizito
Dėl COVID-19 ligos simptomų, su šia infekcija susijusių reikalingų dokumentų išdavimo
Dėl elektroninio recepto vaistams

Turėtų nuotolinių konsultacijų skaičius pas skirtingus gydytojus COVID-19 pandemijos metu (laikotarpyje nuo 2020 kovo mėn. iki dabar): ✪

0
1
2
3
4
5
6-10
11-15
>15
Pas šeimos gydytoją
Pas gydytoją specialista ( ANTRINIS lygis)
Pas gydytoją specialistą (TRETINIS lygis – universitetinėje ligoninėje)

Nuotolinei gydytojo konsultacijai Jums buvo reikalinga ši įranga: ✪

Jei reikalinga, galima pažymėti kelis atsakymus

Įranga, kurią naudojote nuotolinei gydytojo konsultacijai turėjo turėti: ✪

Nuotolinei gydytojo konsultacijai naudojausi: ✪

Žemiau pateikti teiginiai bus susiję su Jūsų PASKUTINE turėta nuotoline konsultacija. Paskutinę nuotolinę konsultaciją man teikė: ✪

PASKUTINĖ turėta nuotolinė konsultacija truko:  ✪

Prisiminkite PASKUTINĘ turėtą nuotolinę gydytojo konsultaciją ir įvertinkite teiginius susijusius su laukimo laiku ✪

Visiškai nesutinku
Nesutinku
Nei sutinku, nei nesutinku
Sutinku
Visiškai sutinku
Likau patenkinta/as paskirta gydytojo konsultacijos data (t.y. konsultacija buvo paskirta gana greitai)
Likau patenkinta/as be vėlavimų (numatytu iš anksto laiku) įvykusia gydytojo konsultacija
Man buvo priminta apie paskirtą gydytojo konsultaciją (pvz.: gavote el. laišką su priminimu ar SMS žinutę)

Prisiminkite PASKUTINĘ turėtą nuotolinę gydytojo konsultaciją ir įvertinkite šiuos teiginius: ✪

Visiškai nesutinku
Nesutinku
Nei sutinku, nei nesutinku
Sutinku
Visiškai sutinku
Buvau iš anksto informuota/as, kokiu būdu vyks nuotolinė gydytojo konsultacija (t.y. ar tai vyks telefono skambučiu ar bus reikalinga speciali programėlė)
Iš anksto buvo suteikta detali informacija kaip ir kokia eiga vyks nuotolinė gydytojo konsultacija
Konsultacija vyko pasitelkiant įrangą, kuri man pažįstama ir priimtina, t.y. telefonu
Konsultacija vyko pasitelkiant specialią programą kuri man pažįstama ir priimtina, t.y. video skambučiu per VIBE, SKYPE, Microsoft Teams ar ZOOM programėlę
Likau patenkinta/as ryšio kokybe (t.y. nebuvo susidurta su techniniais nesklandumais, pvz. kaip, netikėtas ryšio dingimas, garso ar vaizdo dingimas, ar kita)
Esant rimtiems garso ar vaizdo trikdžiams, konsultacijos data perkelta į vėlesnę
Likau patenkinta/as paslaugos teikėjo profesionaliai teikta paslauga
Manęs buvo paprašyta patvirtinti savo tapatybę (vardą, pavardę, gimimo datą)
Manęs buvo paprašytas sutikimas teikti konsultaciją virtualiu būdu
Buvau informuotas, jog galiu rinktis tarp nuotolinės ir gyvos konsultacijos
Gydytojas konsultaciją suteikė numatytu laiku
Man buvo paprasta įvardinti savo sveikatos problemas gydytojui nuotolinės konsultacijos metu
Suteikta gydytojo rekomendacija man buvo aiški ir suprantama
Konsultacijos metu gydytojas įdėmiai mane išklausė ir įsiklausė į mano skundus
Konsultacijos metu gydytojas skyrė man reikalingą gydymą
Konsultacijos metu man buvo išsamiai atsakyti visi klausimai ir suteikta reikiama informacija
Konsultacijai skirta pakankamai laiko
Medicininiai įrašai (atvejo išrašas, išrašytas siuntimas, vaistų receptai, el. nedarbingumo pažymėjimas) buvo atlikti teisingai ir laiku
Konsultacijos metu aptariant mano sveikatos problemas ir su ja susijusius klausimus buvo laikomasi konfidencialumo

Įvertinkite teiginius susijusius su PASKUTINĖS turėtos nuotolinės gydytojo konsultacijos EIGA ✪

Visiškai nesutinku
Nesutinku
Nei sutinku, nei nesutinku
Sutinku
Visiškai sutinku
Konsultacijos eiga buvo priimtina ir patogi
Gydytojas konsultaciją pradėjo maloniu pasisveikinimu, kreipimusi į mane
Gydytojas konsultaciją pradėjo paskubomis, be pasisveikinimo, iš karto teiraudamasis dėl ko kreipiausi į gydymo įstaigą
Buvau užtikrinta/as, jog gydytojas sugebės įvertinti mano būklę nuotolinės konsultacijos metu lygiai taip pat, kaip įparsto vizito metu
Buvau užtikrinta/as, jog gydytojas gebės įvertinti medikamentų poreikio reikalingumą nuotolinės konsultacijos metu
Nuotolinės konsultacijos metu man paskirti reikalingi instrumentiniai ar laboratoriniai tyrimai
Nuotolinės konsultacijos metu man nebuvo paskirti reikalingi instrumentiniai ar laboratoriniai tyrimai
Nuotolinės konsultacijos metu, gydytojas įvertino reikalingumą GYVOS/KONTAKTINĖS konsultacijos
Fizinio kontakto trūkumas nuotolinės konsultacijos metu NĖRA problema sprendžiant mano sveikatos problemas
Mediciniai įrašai buvo užfiksuoti ir suformuoti tiksliai
Mano privatumas buvo gerbiamas

Jei nuotolinės konsultacijos metu, gydytojas įvertino reikalingumą GYVOS/KONTAKTINĖS konsultacijos, ji man: ✪

Įvertinkite PASKUTINĘ turėtą nuotolinę gydytojo konsultaciją apibendrinančius teiginius ✪

Visiškai nesutinku
Nesutinku
Nei sutinku, nei nesutinku
Sutinku
Visiškai sutinku
Nuotolinės konsultacijos metu gydytojas buvo kantrus mano atžvilgiu (t.y. jei reikdavo pakartodavo informaciją, kantriai išklausydavo)
Likau patenkinta/as nuotolinės konsultacijos trukme
Nuotolinė konsultacija nesukėlė man streso ar nepatogumo jausmo
Nuotolinės konsultacijos metu visas gydytojo dėmesys buvo skirtas man, mano sveikatos problemoms (t.y. gydytojas nebuvo pertraukimas kitų skambučių, kitų asmenų)
Gydytojas gebėjo suteikti efektyvius medicinius patarimus ir informaciją
Sutinku, jog nuotolinių konsultacijų pasitelkimas gali padėti išspręsti mano sveikatos problemas, gali užtikrinti gerą mano turimos sveikatos problemos kontrolę
Nuotolinės konsultacijos leidžia man sutaupyti pinigų ir laiko

Įvertinkite teiginius susijusius su PASKUTINĖS turėtos nuotolinės gydytojo konsultacijos pasitenkinimu ✪

Visiškai nesutinku
Nesutinku
Nei sutinku, nei nesutinku
Sutinku
Visiškai sutinku
Nuotolinė konsultacija pagerina prieinamumą pas gydytojus
Mano gydymo įstaiga geba efektyviai ir patikimai teikti nuotolines konsultacijas
Norėčiau ir sutikčiau ateityje naudotis nuotolinėmis konsultacijomis dėl stebėsenos mano lėtinių ligų
Norėčiau ir sutikčiau ateityje naudotis nuotolinėmis konsultacijomis esant ūmiam susirgimui
Manau, jog gydytojas gebėtų įvertinti ligos rimtumą ir galėtų išduoti el. nedarbingumo pažymėjimą, užtenka nuotolinės konsultacijos
Rekomenduočiau gydytojų konsultacijas, teikiamas nuotoliniu būdu savo šeimos nariams, draugams

Jūsų nuomone, sveikatos priežiūros paslaugų kokybė taikant telemediciną ✪

Kokias sveikatos priežiūros paslaugas norėtumėte gauti namuose taikant nuotolines priemones? ✪

Jei reikalinga, galima pažymėti kelis atsakymus

Įvertinkite kliūtis, kurios ribotų Jūsų norą naudotis sveikatos priežiūros paslaugomis, taikant telemedicinos priemones ✪

Visiškai nesutinku
Nesutinku
Nei sutinku, nei nesutinku
Sutinku
Visiškai sutinku
Man priimtinesnis bendravimas ,,akis į akį“ su gydytoju
Nerimauju, kad nemokėsiu naudotis
Manau, kad dėl telemedicinos gali įsivelti daugiau klaidų, pvz. tyrimų perdavime, įvertinime
Manau, kad dėl telemedicinos gali įsivelti daugiau klaidų, pvz. neteisingai užfiksuoti gyvybiniai parametrai (tokie kaip AKS, pulsas)
Abejoju ar gydytojas gali teikti sveikatos priežiūros paslaugas konsultuodamas telefonu ar internetu manęs nematydamas
Telemedicinos taikymas teikiant sveikatos priežiūros paslaugas atrodo nepatikimas
Abejoju dėl savo sveikatos duomenų saugumo

Jūsų lytis ✪

Jūsų amžius ✪

Jūsų išsilavinimas ✪

Jūsų socialinė padėtis ✪

Gydymo įstaiga, kurios paslaugomis naudojatės yra: ✪

Gydymo įstaigos tipas, kurios paslaugomis naudojotės: ✪