Mokytojų ir specialiųjų pedagogų požiūris į įtraukųjį ugdymą ir įtraukios mokyklos kūrimo patirtys.

Gerbiami pedagogai,

maloniai kviečiame dalyvauti tyrime, kurio tikslas – atskleisti mokytojų ir specialiųjų pedagogų požiūrį į įtraukųjį ugdymą ir įtraukios mokyklos kūrimo patirtis.

Apklausoje dalyvauja mokytojai ir specialieji pedagogai, kurie dirba įtraukiosiose Vilniaus miesto mokyklose.

Dalyvavimas tyrime – savanoriškas (galima iš tyrimo pasitraukti bet kuriuo metu, nenurodant priežasties; atsakymai nebus įrašomi) ir anonimiškas (visi duomenys bus visiškai nuasmeninti ir nebus galimybės nustatyti Jūsų tapatybės). Tyrimo duomenys bus naudojami tik mokslinio tyrimo tikslu.

Jei sutinkate dalyvauti apklausoje, pažymėkite atsakymus, kurie tiksliausiai apibūdina Jūsų požiūrį ir patirtį. 

Kilus klausimų, rašykite el. paštu: [email protected]

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

Aš esu:

Aš esu:

Mano amžius:

Mano įgytas aukščiausias išsilavinimas:

Mano pedagoginio darbo patirties ugdymo įstaigoje stažas

Dalyvavau / ar išklausiau mokymus apie įtraukųjį ugdymą:

Mano patirtis ugdyti mokinius, turinčius negalią:

Mano pasitikėjimo lygis savo gebėjimu ugdyti mokinius, turinčius negalią, yra:

Mano žinios apie įstatymus, susijusius su įtraukiuoju, vaikų su negalia, ugdymu:

Šie teiginiai yra susiję su įtraukiuoju ugdymu. Pažymėkite atsakymą, atitinkantį Jūsų požiūrį.

Visiškai nesutinkuNesutinkuNeturiu nuomonėsSutinkuVisiškai sutinku
Manau, kad kiti klasės mokiniai nepriima negalią turinčių mokinių.
Mokiniai, kuriems sunku išreikšti savo mintis žodžiais, gali mokytis įtraukiosiose bendrojo ugdymo mokyklose.
Manau, kad įtraukiojoje klasėje sunku skirti dėmesį visiems mokiniams.
Negalintys sutelkti dėmesio mokiniai, gali mokytis įtraukiosiose bendrojo ugdymo mokyklose.
Nerimauju, kad mano darbo krūvis padidės, jei mano klasėje bus mokinių su negalia.
Mokiniai, kuriems reikalingos alternatyviosios komunikacinės technologijos (pvz., Brailio raštas, gestų kalba), gali mokytis įtraukiosiose bendrojo ugdymo mokyklose.
Manau, kad patirsiu didesnį stresą, jei mano klasėje bus mokinių, turinčių negalią.
Man neramu, kad neturiu žinių ir įgūdžių, reikalingų mokyti mokinius, turinčius negalią.
Mokiniai, kuriems reikalinga individualizuota mokymosi programa, gali mokytis įtraukiosiose bendrojo ugdymo mokyklose.
Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, turi mokytis bendrojo ugdymo mokykloje.
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymas bendrojo ugdymo klasėje daro neigiamą poveikį kitiems klasės mokiniams.
Galiu ugdyti visus mokinius, nepriklausomai nuo jų individualių poreikių ar negalios.
Jaučiuosi kompetentinga/as ugdyti mokinius, turinčius įvairių ugdymosi poreikių.
Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, turi socialinių, elgesio įgūdžių, būtinų bendrojo ugdymo klasėje.
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymas bendrojo ugdymo klasėje darys tik minimalų poveikį mano darbui, įgyvendinant bendrojo ugdymo programą.
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtraukimas į bendrojo ugdymo klasę, gali neigiamai paveikti mokymosi aplinką.
Daugelis klasėje taikomų mokymo strategijų tinka visiems mokiniams.
Kai kurie mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, turi didelių sunkumų ir negali mokytis bendrojo ugdymo mokykloje.
Savo klasėje galiu daryti teigiamą ugdomąjį poveikį mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
Mokiniai, neturintys specialiųjų ugdymosi poreikių, atstums mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių.
Nors kai kurių mokinių mokymosi pasiekimai žemesni už jų chronologinį amžių, jie vis tiek turi mokytis bendrojo ugdymo klasėje.
Socialinių, emocinių ir elgesio sunkumų patiriantys mokiniai, turėtų mokytis bendrojo ugdymo klasėje tik tuo atveju, jei klasės mokytojas jiems teikia pagalbą.
Mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, nėra naudinga mokytis bendrojo ugdymo mokykloje.
Mano, kaip mokytojo/s užduotis - parengti alternatyvią mokymo medžiagą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
Kasdieninės ar kassavaitinės užduotys turi būti adaptuotos mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
Mokytoja/s turėtų užtikrinti, kad visi mokiniai, nepriklausomai nuo jų turimų gebėjimų ir poreikių, galėtų aktyviai dalyvauti pamokoje.
Turėdamas tinkamą pagalbą, galėčiau visus mokinius mokyti vienoje klasėje.
Mokytojai, jeigu jiems būtų suteikta tinkamų priemonių, galėtų mokyti visus vaikus, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių.
Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, geriausiai mokosi toje pačioje klasėje kartu su mokiniais, turinčiais panašių ugdymosi poreikių.
Nepritariu įtraukties koncepcijai, nepriklausomai nuo to, kiek pagalbos gauna mokytojas.

Ar sutinkate, kad šie mokiniai turėtų mokytis įtraukiosiose bendrojo ugdymo mokyklose?

Visiškai nesutinkuNesutinkuNeturiu nuomonėsSutinkuVisiškai sutinku
Mokiniai, turintys judėjimo sutrikimą.
Mokiniai, turintys klausos sutrikimą.
Regėjimo negalią turintys mokiniai.
Mokiniai, turintys kalbos sutrikimą.
Mokiniai, turintys elgesio sutrikimą.
Mokiniai, turintys suvokimo problemų.
Agresyvaus elgesio mokiniai.
Mokiniai, turintys intelekto sutrikimą.
Mokiniai, turintys autizmo spektro sutrikimą.
Mokiniai, turintys emocinių sutrikimų.
Mokiniai, turintys specifinių mokymosi sutrikimų.

Ar sutinkate su teiginiu, kad bendraamžių mokymasis kartu su mokiniais, turinčiais negalių ar sutrikimų, abipusiai naudingas:

Visiškai nesutinkuNesutinkuNeturiu nuomonėsSutinkuVisiškai sutinku
Dėl akademinių pasiekimų.
Socialinio jautrumo ugdymuisi.
Mokantis priimant įvairovę.
Stiprinant savigarbą.
Ugdant tarpusavio palankumą.

Ar sutinkate, kad toliau išvardyti veiksniai gali būti kliūtys įtraukiąjam ugdymui įgyvendinti:

Visiškai nesutinkuNesutinkuNeturiu nuomonėsSutinkuVisiškai sutinku
Specialiųjų mokyklų tinklas.
Mokytojo nenoras ugdyti „kitokius“ mokinius.
Bendrojo ugdymo programa.
Mokyklos infrastruktūra.
Tėvų požiūris.
Nepakankamas finansavimas.
Teisinė švietimo sistema.
Specialiųjų pedagogų ir mokytojų bendradarbiavimo stoka.
Didelis vaikų skaičius klasėje.
Specialiųjų pedagogų trūkumas.

Parašykite komentarą apie įtraukųjį ugdymą (neprivaloma)...

Dėkoju už Jūsų atsakymus.