LLA apklausa

5. Kiti Jūsų siūlymai dėl logopedų pareigų reglamento...

  1. Aiškiai apibrėžti, kas kaip kur turi būti. Ar būtina per nekontaktines valandas sėdėti darbe? Kodėl?
  2. Logopedams dažnai priskiriamos nesuderinamos su specialybe pareigos, pvz., antikorupcijos komisijos narys. Tokios pareigos reikalauja papildomo pasiruošimo, specifinių žinių ir atitraukia nuo tiesioginės veiklos.
  3. Manau, kad logopedai galėtų būti priskirti PPT pagal darbo specifiką. Reglamentuoti,kiek laiko logopedas skiria vienoms logopedinėms pratyboms (nuo... iki....). Tikslinga leisti logopedui turėti didesnius darbo krūvius vienoje ugdymo įstaigoje, jei yra tam poreikis,seikiant teikti daugiau individualios pagalbos. Jei darbo krūvis bus 36val.,logopedas praranda galimybę turėti didesnį krūvį ir teikti pagalbą daugiau vaikų už tai gaunant užmokestį. Siūlau įforminti logopedo darbą grupėse, kartu su auklėtoja, nes visiems,kam reikalinga pagalba,jos suteikti neįmanoma. Nors ir yra reglamentuotas vaikų skaičius,tačiau dėl tėvų priekaištų, specialiai išprašytų gydytojų pažymų, logopedui privalu imti daugiau vaikų nei priklauso. Kartais pagalba reikalinga daugiau nei pusei grupės vaikų. Tokiu atveju prevencinis ugdymas grupėje- vienintelė išeitis.BŪTINAI įforminti,ką vasarą veikia logopedas,kad netektų dirbti aukĺėtojomis (pvz.: vasarą logopedas ir specialusis pedagogas aprašo individualius pasiekimus, rengia individualius kalbos ugdymo, lavinimo planus ir užduotis).
  4. Nežinau, bet didžiausia problema - vaikų skaičius. Ikimokyklinėje įstaigoje sunku pasakyti „viskas, man priklauso tiek ir tiek vaikų“, neįmanoma atsižvelgti į sudėtingų vaikų reglamentuotus dokumentus (sudėtingi vaikai skaičiuojami koeficientu 2). logopedai nenori ir negali konfliktuoti su vadovais, tai problema.
  5. Nurodyti, jog logopedas neturėtų vaduoti sergančių mokytojų mokykloje ar auklėtojų darželiuose, arba birželio mėnesį vietoj auklėtojų dirbti su vaikais grupėse, o atlikti tiesioginį savo darbą.
  6. -
  7. Reikia konkrečiai apibrėžti funkcijas, ir nereikėtų dirbti papildomų darbų dalyvauti atliekant vykdytojų funkcijų visų patikrų, egzaminų metu.
  8. Tiesioginį darbo laiką skirti pratyboms su vaiku, nešvaistant laiko švenčių, pramogų organizavimui. Vaikų tėveliai laukia konkrečios specialisto pagalbos vaikui, o pramogų, švenčių, išvykų organizavimą palikti grupių auklėtojoms.
  9. Arba turi būti griežtai tik pagalba vaikui, arba , kas labiau arti realaus gyvenimo, į pareigybę turi būti įtraukta ir veikla bendruomenei. Beje, logopedo pareigybiniame apraše nėra pasiruošimo užsiėmimams, kaip mokytojui pasiruošimui pamokoms. Vaikai ir jų sutrikimai skiriasi kardinaliai - nuo fonetinės dislalijos iki autistų ar žymiai sutrikusio intelekto vaikų alternatyvios komiunikacijos mokymo. Kada pasiruošti tiek kardinaliai skirtingiems užsiėmimams? Valandos nekontakto nepakanka, neskaitant bendravimo su pedagogais ar tėvais, dalyvavimo vgk posėdžiuose, dokumentų vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimui. Beje dokumentus praktiškai 100% rengia nevgk sekretorius, bet logopedas ar spec. pedagogas.
  10. Mokykloje įteisinti logopedinės pagalbos teikimą pamokų metu. Arba įteisinti privalomą logopedinės pagalbos teikimą/gavimą, kad tėvai būtų įpareigoti rūpintis, kad vaikas lankytų logopedines pratybas net jei jos yra po pamokų.