LAUKINIŲ GYVŪNŲ ŽUVIMAS KELIUOSE

10. Jūsų pasiūlymai, pastabos ir komentarai, siekiant sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių ir laukinių gyvūnų žūtį Lietuvos keliuose:

  1. tvoros ir pralaidos su perejomis, nes gyvunai turi migruoti tik tai reikia truputi kontroliuoti, pro kur ir kaip
  2. Manau,kad kur daugiausiai įvyksta eismo įvykių dėl laukinių žvėrių ten turėtų būti geresnis kelio apšvietimas,kad vairuotojas suspėtu pamatyti artėjantį gyvūną.Taip pat didžiulia įtaka turi reklamos per televizija ir radija. Reikėtu kažkokius mini filmukus rodyti žmonėm,kad kaip ir nuo greičio žmonės žiūsta ir pan..tai lygiai taip pat ir nuo išbėgusio gyvnūno gali baigtis labai blogai, o ir laukinių gynūnų nedaugėja jos reikia saugoti.
  3. Turėtų būti atsižvelgiama į gyvūnų biologiją - kokio pločio pralaidos/aukščio tvoros jiems reikalingos. Reikalinga ir pačių žmonių iniciatyva, pvz., nepalikti atidarytų įvažiavimo vartų į teritorijas (kurios yra apjuostos apsaugine tvora).
  4. Pirma, manau reikalingas visuomenės švietimas šia tema, atsakomybės ugdymas. Gal būt trūksta tiek mokslininkų, gamtosaugininkų,tiek politikų, tiek pačios visuomenės dėmesio šiai temai-turėtų būti daugiau dirbama,diskutuojama šia tema. Šia tema ir pati turiu labai mažai žinių.
  5. Manau, kad tuneliai ar požeminės perėjos mažai gali padėti, nes gyvūnai nemigruoja vienu tuneliu ar kryptimi, bet taikant ekotiltų ir atitvarų priemones galbūt galimas teigiamas rezultatas. Kitaip sakant, ši probelma turėtų būti sprendžiama ne lokaliai, o didesnėje teritorijoje ir kompleksiškai.
  6. Dauguma vairuotoju nekreipia demesio i zenklus. Be to dazniausiai gyvunai pereidineja kelia tamsiu paros metu, o prie kiekvieno miskelio nepastatysi apsvietimo. Kur yra takai butinai reikia daryti pozemines perejas.
  7. Reikia koridorių daugiau, kad gyvūnams sudarytų sąlygas normaliai migruoti.
  8. Vairuotoju kvalifikacijos kelimas.
  9. Jei kalbėsime apie žinduolius, jų saugumą nesunku padidinti įrengus inžinerinius apsauginius įrenginius, tuo tarpų smulkiosios faunos saugumą inžineriniais įrenginiiais užtikrinti gana keblu dėl plataus paplitimo ir didelės gausos. Saugumo priemonių lokalizavimą būtų tikslinga orientuoti į jų koncentracijos vietas.
  10. Kuo daugiau įkurti apsauginių tvorų (su sąlyga įrengiant migracijos koridorius), sustatyti įspėjamuosius ženklus ir riboti greitį tose vietose. Jei gyvenama vietovė - įrengti apšvietimą