Kopija - MOKYTOJŲ PASITENKINIMO DARBU YPATUMAI: SĄSAJOS SU KONTROLĖS LOKUSU IR PROFESINIU SAVIVEIKSMINGUMU

Gerb. tyrimo dalyvi (-e),esu Klaipėdos universiteto Konsultavimo psichologijos magistrantūros programos studentė.

Rengdama magistro baigiamąjį darbą atlieku tyrimą, kurio tikslas – atskleisti mokytojų pasitenkinimo darbu sąsajas su kontrolės lokusu ir profesiniu saviveiksmingumu. Kviečiu Jus dalyvauti tyrime atsakant į žemiau pateiktus klausimus. Prašau kiekvienąklausimą perskaityti atidžiai, įsigilinti į klausimo instrukcijas ir pasirinkti Jums labiausia itinkančius atsakymų variantus. Prašau atsakyti į visus klausimus, nepaliekant neatsakytų. Tyrimui labai svarbus Jūsų nuoširdumas ir savarankiškumas atsakant į klausimus. Jūsų atsakymų anonimiškumas bei konfidencialumas garantuojamas. Užtikrinu, kad tai, kaip atsakysite į pateiktus klausimus, jokios įtakos nei Jūsų asmeniniam orumui, nei santykiams su šeima ar bendradarbiais tikrai neturės. Mano darbe bus pateikti tik apibendrinti, su Jūsų asmeniu nesiejami, tyrimo rezultatai.

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Jūsų lytis:

2. Kiek Jums metų? (įrašykite)

3. Jūsų pareigybė:

4. Jūsų kvalifikacinė kategorija:

5. Koks Jūsų mokomųjų dalykų profilis?

6. Kokių papildomų ugdomųjų pareigų Jums yra priskirta?

7. Jūsų pedagoginio darbo stažas (metais) (įrašykite)

8. Kokioje ugdymo įstaigoje dirbate (nurodykite pagrindinę darbovietę)?

9. Kiek kontaktinių valandų per savaitę dirbate?

10. Kokioje vietovėje dirbate?

11. Žemiau pateikti klausimai yra skirti suprasti, kokie dalykai kelia sunkumų mokytojams. Atidžiai perskaitykite pateiktus teiginius ir pagalvokite, kaip Jums sekasi atlikti tam tikrą veiklą. Kiekvieną klausimą įvertinkite 9 balų skale, kai 1 – vienareikšmiškai nesugebu, 3 – greičiausiai nesugebu, 5 – labiau sugebu nei nesugebu, 7 – greičiausiai sugebu, 9 – vienareikšmiškai sugebu.

123456789
Kaip jūs gebate valdyti netinkamą mokinių elgesį per pamokas?
Kaip jūs gebate motyvuoti mokinius, kuriems trūksta mokymosi motyvacijos?
Kaip jūs gebate skatinti mokinių pasitikėjimą savimi?
Kaip jūs gebate atskleisti mokymosi svarbą mokiniams?
Kaip jūs gebate formuluoti tinkamus klausimus mokiniams?
Kaip jūs gebate užtikrinti, kad mokiniai laikytųsi elgesio taisyklių?
Kaip jūs gebate nuraminti per pamoką triukšmaujantį bei trukdantį mokinį?
Kaip jūs gebate sukurti tvarkymosi su kiekviena mokinių grupe sistemą?
Kaip jūs gebate taikyti įvairius vertinimo metodus per pamoką?
Kaip jūs gebate išsamiai paaiškinti dar nesuprastą pamokos medžiagą mokiniui kitu/kitais būdais, jei mokinys dar nesuprato?
Kaip jūs gebate suteikti pagalbą mokinio šeimai, kad jie galėtų padėti savo vaikui siekti geresnių rezultatų mokykloje?
Kaip jūs gebate taikyti įvairius mokymosi metodus per pamoką?

12. Prašome atidžiai perskaityti žemiau lentelėje pateiktą kiekvieną teiginį apie Jūsų darbą ir pasirinkti Jums labiausiai tinkantį atsakymo variantą.

Visiškai nesutinkuVidutiniškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVidutiniškai sutinkuVisiškai sutinku
Jaučiu, jog už savo darbą gaunu deramą atlyginimą.
Mano darbe iš tiesų yra per mažai paaukštinimo galimybių.
Mano tiesioginis vadovas pakankamai kompetentingai atlieka savo darbą.
Nesu patenkintas (-a) privilegijomis (tuo, ką suteikia darbovietė šalia gaunamo atlyginimo), kurias gaunu už savo darbą.
Kai gerai atlieku darbą, gaunu tinkamą įvertinimą (pripažinimą).
Daugybė taisyklių ir procedūrų apsunkina darbo atlikimą.
Man patinka žmonės, su kuriais dirbu.
Kartais jaučiu, jog mano darbas bereikšmis.
Komunikavimas (su darbu susijusios informacijos perteikimas) šioje organizacijoje yra veiksmingas (efektyvus).
Atlyginimai didėja pernelyg retai ir per mažai.
Tie, kurie gerai atlieka savo darbą, turi nemažą galimybę būti paaukštinti.
Mano tiesioginis vadovas nėra teisingas mano atžvilgiu.
Privilegijos (tai, ką suteikia darbovietė šalia gaunamo atlyginimo), kurias gauname, yra tokios pat geros, kaip ir kitose organizacijose.
Nejaučiu, jog mano atliekamas darbas būtų vertinamas (pripažįstamas).
Biurokratizmas retai trukdo mano pastangoms gerai atlikti darbą.
Manau, jog dėl bendradarbių kompetencijos stokos, man tenka dirbti sunkiau.
Man patinka tai, kuo užsiimu savo darbe.
Man neaiškūs šios organizacijos tikslai.
Jaučiuosi neįvertintas (-a) savo organizacijos (darbdavių), kai pagalvoju apie savo atlyginimą.
Žmonės čia pasiekia tiek pat, kaip ir kitose organizacijose.
Mano tiesioginis vadovas per mažai domisi savo pavaldinių jausmais.
Privilegijos, kurias gauname (tai, ką suteikia darbovietė šalia gaunamo atlyginimo), yra teisingos.
Čia dirbantieji gauna mažokai apdovanojimų (paskatinimų).
Aš turiu atlikti per daug darbų.
Man patinka mano bendradarbiai.
Dažnai jaučiu, kad nežinau kas vyksta organizacijos viduje.
Didžiuojuosi savo darbu.
Esu patenkintas (-a) savo algos pakėlimo galimybėmis.
Kai kurių privilegijų (tai, ką suteikia darbovietė šalia gaunamo atlyginimo), mes negauname, nors turėtume gauti.
Man patinka mano tiesioginis vadovas.
Mano darbe pernelyg daug kanceliarinio darbo (popierizmo).
Jaučiu, jog mano pastangos nėra deramai atlyginamos.
Esu patenkintas ( -a) savo paaukštinimo galimybėmis.
Mano darbe pernelyg daug konfliktų ir ginčų.
Mano darbas man yra malonus.
Darbo užduotys nėra pakankamai išaiškinamos.

13. Žemiau pateikiami požiūriai į gyvenimą, kurie žmonių tarpe būna gana skirtingi. Jūsų užduotis – prie kiekvieno teiginio (požiūrio) pažymėti Jūsų asmeninę nuomonę labiausiai atitinkantį atsakymo variantą. Atidžiai perskaitykite kiekvieną teiginį. Pagal tai, kiek teisingas jis Jums atrodo, pasirinkite vieną iš atsakymų variantų ir pažymėkite jį. Čia nėra nei gerų, nei blogų atsakymų; būkite atviras ir nuoširdus išreikšdamas savąją nuomonę.

Tikrai taipTaipBeveik taipBeveik neNeTikrai ne
Žmogaus prigimties nepakeisi, todėl beprasmiška kovoti su įvairiomis blogybėmis.
Egzamino išlaikymas priklauso ne tiek nuo įdėto darbo, kiek nuo sėkmės.
Vargu ar žmonijai pavyks išspręsti daugelį problemų, nes yra jėgų, kurių neįmanoma kontroliuoti.
Dėl blogų gamybos rodiklių kalti tik patys darbo organizatoriai ir darbininkai.
Jeigu likimas lėmė susirgti, tai ir susirgsi.
Labai dažnai patenku į tokią situaciją, kurioje pasijuntu nieko negalįs pakeisti.
Jeigu žmonės daugiau domėtųsi politika, jie tikrai galėtų sumažinti karo pavojų.
Jei likimo lemta gyventi, tai jokia liga neįveiks.
Mano darbo sėkmę dažniausiai lemia mažai nuo manęs priklausančios aplinkybės.
Aš pats esu savo gyvenimo kalvis.
Kai iškyla abejonė, ką daryti, geriausia pasikliauti burtais ir atsitiktinumais.
Tiek yra visokių išorinių veiksnių, kad šeima vaikų auklėjimo klausimu yra bejėgė.
Žmogaus veikla yra kontroliuojama jam nežinomų jėgų.
Nieko nepakeisi, jeigu nesiseka.
Karai visuomet kils, nes žmogaus jėgomis negalima užkirsti jiems kelio.
Žmogaus darbo sėkmę lemia atsitiktinumai.
Kiek kartų buvau susipykęs su kuo nors, vis tai buvo ne dėl mano kaltės.
Protas, valia ir darbas, o ne atsitiktinumai lemia žmonijos ateitį.
Blogus santykius kolektyve dažniausiai nulemia susiklosčiusios aplinkybės.
Manau, kad yra jėgų, kurių rankose žmonių ir žmonijos likimas.
Daug ką pasiekiau tik kitų žmonių dėka.
Vaikus galima apsaugoti nuo ligų tinkamu rengimu, grūdinimu ir maitinimu.
Už viską, kas gera mano gyvenime, turiu būti dėkingas likimui.
Jei jau kas turi įvykti, tai būtinai įvyks.
Visų mano sėkmių laidas - susiklosčiusios aplinkybės ir atsitiktinumai.
Išorės aplinkybės (tėvai, materialinės sąlygos ir kt.) paveikia šeimos santarvę labiau negu pačių sutuoktinių geri norai.
Manau, kad mano gyvenimas yra susiklosčiusių aplinkybių išdava.
Žmonių gyvenimo įvykių raida nulemta atsitiktinumų.
Tai, ką žmonija yra dabar pasiekusi, jau buvo nulemta iš anksto.
Ne tiek nuo pastangų, kiek nuo susiklosčiusių aplinkybių priklauso mano gyvenimo sėkmės ir nesėkmės.