Individualios burnos higienos mokymas

Gerb. Respondente, esu Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Odontologijos fakulteto Burnos higienos studentė Gabrielė Poškaitė. Šiuo metu atlieku baigiamąjį studijų darbą, kurio tema - individualios burnos higienos įgūdžių formavimas pacientams tarp odontologijos ir burnos higienos studentų. Kviečiu dalyvauti apklausoje. Anketa yra anoniminė (savo vardo bei pavardės rašyti nereikia), tyrimo duomenys bus panaudoti tik mokslo tikslais.

Nuoširdžiai dėkoju už geranorišką bendradarbiavimą!

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

Studijų kryptis:

Lytis:

Kokia Jūsų nuomonė apie asmens burnos higienos mokymą, jo svarbą? (galite pasirinkti kelis variantus)

Kuris, Jūsų manymu, iš šių burnos ertmės priežiūros specialistų turėtų būti atsakingas už pacientų įgūdžių formavimą? (galite pasirinkti kelis variantus)

Individualios burnos higienos mokote:

Burnos higienos mokymą atliekate:

Kiek laiko skiriate pacientų mokymui?

Kaip vertinate savo sugebėjimus mokyti tinkamos burnos higienos?

Kaip manote, ar turite pakankamai žinių, kurias galite pritaikyti formuojant pacientų asmeninės burnos higienos įgūdžius?

Iš kur Jūs gaunate informacijos, kurią pritaikote pacientų ugdymo procese? (galite pasirinkti kelis variantus)

Kurį iš šių metodų dažniausiai taikote savo praktikoje?

Burnos higienos įgūdžių ugdymo metu taikote šias metodines priemones: (galite pasirinkti kelis variantus)

Kaip dažnai formuojant įgūdžius, atliekate šias funkcijas:

visada
kartais
niekada
Dantų šepetėliu demonstruojate ant modelio, kaip taisyklingai valyti dantis
Parodote, kaip taisyklingai naudoti tarpdančių siūlą, vieno danties šepetėlį ar kt.
Rekomenduojate tinkamiausią dantų pastą, individualiai pritaikote dantų šepetėlį
Duodate lankstinukų ar atmintinių apie taisyklingą burnos ertmės priežiūrą
Informuojate epie esamas burnos ertmės organų problemas (dantų ėduonį, dantenų uždegimą)
Esant būtinybei, nukreipiate pas kitą specialistą

Kaip dažnai rekomenduojate šias individualios burnos higienos priemones?

visada
kartais
niekada
dantų šepetėlis
vieno danties šepetėlis
tarpdančių siūlas/šepetėlis
liežuvio valiklis
dantų pasta
burnos skalavimo skystis
dažo medžiaga
fluoro preparatai (gelis/lakas)

Kuris iš žemiau išvardintų šaltinių, Jūsų nuomone, pateikia pacientams tinkamiausią informaciją apie taisyklingą burnos priežiūrą? (galite pasirinkti kelis variantus)

Kuriuos iš šių kriterijų įvertinate, prieš pradėdami pacientų mokymą? (galite pasirinkti kelis variantus)

Kuriai iš šių amžiaus kategorijų skiriate daugiausia dėmėsio taikydami įgūdžių ugdymo programą?

Kuris iš šių mokymo metodų, Jūsų nuomone, efektyviausias: (galite pasirinkti kelis variantus)

6 - 11 metų
12 - 17 metų
18 - 60 metų
> 60 metų
Vaizdinis, demonstracinis
Praktinis (,,rodau - darau")
Žodinis
Mišrus

Kaip Jūsų pacientai priima jiems pateiktą informaciją apie asmens burnos higieną?

6 - 11 metų
12 - 17 metų
18 - 60 metų
> 60 metų
susidomi ir gilinasi į pateiktą informaciją
patys užduoda papildomus klausimus
pasyviai, tik išklauso
teigia viską žinantys ir neturintys tam laiko

Kaip manote, ar pacientai geba pritaikyti Jūsų pateiktą informaciją?

6 - 11 metų
12 - 17 metų
18 - 60 metų
> 60 metų
visada pritaiko
kartais pritaiko
retai pritaiko
niekada nepritaiko

Kurias iš šių priemonių/rekomendacijų taikote:

6 - 11 metų
12 - 17 metų
18 - 60 metų
> 60 metų
Visiems, nepriklausomai nuo amžius
dantų šepetėlis
vieno danties šepetėlis
tarpdančių siūlas/šepetėlis
liežuvio valiklis
dantų pasta
burnos skalavimo skystis
dažo medžiaga
fluoro preparatai (gelis/lakas)
atsižvelgiate į paciento pageidavimus
koreguojama mityba
į mokymą įtraukiami lydyntys asmenys (tėvai, globėjai ir pan.)
rekomenduojami profilaktiniai patikrinimai