Fantastinių filmų kaip priemonės pakantumo ugdymui tinkamumo tyrimas (anketa pedagogams)

8. Pagrįskite savo nuomonę, kodėl manote, kad fantastika gali/negali pamokyti kokių nors vertybių?

  1. Rodomas bendravimas ekstremaliose situacijose.
  2. Rodomas bendravimas ekstremaliose situacijose.
  3. Jei prasmingas siužetas, daugumos žanrų filmai gali pamokyti, taip pat ir fantastiniai.
  4. Ir fantastiniai filmai turi savo herojų, kurie moko užsispyrimo, drąsos, pagarbos. Juose vaizduojamos situacijos, patrauklios vaiko mąstysenai, kada gali susitapatinkti su pagrindiniu veikėju ir įveikti savo vidinius sunkumus, išgyvenimus.
  5. Kiekvienas žanras turi savo privalumų. Fantastiką taip pat galima sieti ir su ateities planavimu, praeities, dabarties ir ateities vertinimu...
  6. Dažnai net patys vaikai, žiūrintys fantastinius filmus, kai pasakai, kad verčiau skaitytų programines knygas, kurios ugdo vaiko gyvenimiškas vertybes, akcentuoja, jog fantastikoje irgi persipina gėris ir blogis, įvairiausiai jausmai, tik jie įdomesni, nes labiau ekspresyvūs, daugiau įtampos. Nesutikti su jų išsakytomis mintimis tiesiog negalima - jie teisūs.
  7. Jei protingai sukurtas, - fantazijoms ribų nėra... gal ir išlieka kas nors protingo...
  8. Reikia labai atsakingai pasirinkti filmo turinį, esmę ir jeigu tai atitinka, ko norėtume išsiaiškinti, gal būt, bet kada vaikai savarankiškai tai žiūri, jie tikrai ne visada suvokia tų vertybių esmę.
  9. nes nufilmuota ateitis gali pamokyti apie elgesį dabar
  10. Tiesiog atveria kai kurias pažinimo, bendravimo ir pasaulėvaizdžio formavimo kanalus žmoguje.