Biurokratijos lygio įvertinimo anketa

Sveiki. Esu paskutiniojo kurso Strateginio organizacijų valdymo magistro programos studentė. Atlieku tyrimą, kuriuo siekiama įvertinti biurokratijos lygį Jūsų darbovietėje. Jūsų nuomonė tiriamuoju aspektu labai svarbi. Apklausoje nėra teisingų arba neteisingų atsakymų, svarbus nuoširdus ir realybę parodantis atsakymas. Jei klausimas neatliepia konkrečios jūsų darbo veiklos, atsakykite remdamiesi situacija, kuri Jums matoma iš šalies. Anketai užpildyti užtruksite iki 10 minučių. Apklausa yra anoniminė, o tyrėja remdamasi moksline etika įsipareigoja ir garantuoja, kad rezultatai bus pateikiami tik apibendrintai.

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

1. Kaip stipriai savo veikloje esate kontroliuojamas savo vadovo ir kitų skyrių? (tai gali apimti naujų užduočių paskyrimą, domėjimąsi atliktais darbais, terminų nustatymą, įsikišimą į kasdieninę veiklą prašant pakomentuoti)

2. Kiek preliminariai praleidžiate laiko biurokratiniams darbams, kurie jūsų manymu yra ribotos praktinės vertės, atlikti (pvz. komentarų apie situaciją rašymas, dalyvavimas susirinkimuose jums antraeiliais klausimais, darbų atlikimas pagal nustatytus standartus, šablonus)?

3. Pagalvokite apie įsitraukimą į kiekvieną iš žemiau pateikiamų veiklų. Kaip jūs rikiuotumėte kiekvieno proceso svarbą (vertė versus įdėtos pastangos ir laikas) ?

Labai vertinga
Pakankamai vertinga
Šiek tiek vertinga
Nelabai vertinga
Mažai arba išvis nevertinga
Strateginis planavimas
Tikslų nustatymas
Biudžeto sudarymas ir jo peržiūra
Praėjusio laikotarpio ataskaitų ruošimas
Stadijų apie konkrečią veiklą protokolavimas
Mokymasis ir tobulėjimasis
Reguliariai vykstantys komandos ir personalo susirinkimai

4. Kai Jūs galvojate apie konkrečią funkciją atliekantį padalinį įmonėje (pvz. Prekių atsargų valdymo skyrius, Tiekimo sąlygų kontrolės padalinys ar Finansų skyrius) ir jo vaidmenį, kaip Jums atrodo kokią procentinę dalį savo energijos ir laiko jie skiria verslo rezultatams gerinti ir kokią procentinę dalį skiria veiklos atitikčiai vidinėms taisyklėms ir tvarkoms užtikrinti? (pvz. 60/40, - 60 proc. laiko ir energijos skiriama rezultams gerinti, o 40 proc. atitikčiai užtikrinti)

5. Kiek laiko skiriate tiesioginės pridėtinės vertės nekuriantiems administraciniams darbams atlikti (pvz. didelio kiekio duomenų suvedimas į sistemą rankiniu būdu, formų ir šablonų, kurie aktualūs tik įmonės viduje, pildymas, komentarų pateikimas) lyginant su tiesioginę pridėtinę vertę kuriančiais darbais (pvz. derybos su tiekėjais, naujų projektų iniciavimas ar naujų galimybių paieškos?)

6. Pagalvokite apie konkretų darbą ar projektą, kuriam atlikti reikia daugiausiai parašų iš aukščiau esančių vadovų? Koks tai skaičius, įskaitant Jus?

7. Kiek daug kontrolės Jūs gaunate iš savo darbo aplinkos savarankiškumo atžvilgiu? Pavyzdžiui nustatant veiklos prioritetus, apsibrėžiant darbo metodus, darant kompromisus ar nuolaidas, priimant sprendimus.

8. Kaip įprasta organizacijoje prieštarauti ar išsakyti kitokią nuomonę aukštesnio lygio vadovams?

9. Intranete teigiama: "viena iš didžiausių savo vertybių "Senukai" laiko sąmoningai tobulėjantį, sąžiningą, darbštų, profesionalų kolektyvą". Jūsų nuomone, kaip realybė siejasi su retorika?

10. Kiek preliminariai biudžeto yra skiriama kūrybinėms veikloms (pvz. nauji projektai) ir inovacijoms (pvz. pateikiant rinkai naujus, modernius produktus)?

11. Kaip lengva eiliniams darbuotojams inicijuoti naują projektą organizacijoje? Pavyzdžiui, projektą reikalaujantį nedidelės komandos ir nedidelio pradinio finansavimo.

12. Kai galvojate apie pagrindinius vidinius organizacijos pokyčius, įvykusius per pastaruosius kelerius metus, Jums atrodo jie nukreipti į ateities kūrimą ar į atsaką susidariusiai situacijai?

13. Jūsų požiūriu, kokią įtaką biurokratijos bruožai daro veikloms kuriančioms didelę pridėtinę vertę? Biurokratijos bruožais gali būti: perdėtas išteklių taupymas, neproporcingai didelis vidinių derinimų skaičius, platus spektras tvarkų ir taisyklių, kurias reikia atitikti ir kt.)

14. Kaip manote, ar per pastaruosius kelerius metus Jūsų organizacija tapo labiau biurokratiška (daugiau taisyklių ir tvarkų, mažiau autonomijos ir savarankiškos veikimo laisvės) ar mažiau?

15. Jūsų nuomone, kaip žemiau pateikiami teiginiai yra susiję su kliūtimis mažinant biurokratiją Jūsų organizacijoje?

Tai nėra kliūtis biurokratijai mažinti
Tai yra kliūtis biurokratijai mažinti
Tai yra didelė kliūtis biurokratijai mažinti
Požiūris, kad biurokratija yra įprasta ir daugelis žmonių tiesiog neįsivaizduoja kitaip veikiančios organizacijos
Žmonių nenoras apleisti įtakos pozicijas
Žemesniųjų grandžių darbuotojų įgūdžių būti labiau savarankiškiems neturėjimas
Požiūris, kad su mažiau biurokratijos bus sunkiau išlaikyti atitinkamą kontrolę
Požiūris, kad verslo sudėtingumas ir dydis biurokratiją daro neišvengiama

16. Ar žinote ir naudojatės sistemos apėjimo būdais savo veikloje?

17. Jei į prieštai esantį klausimą atsakėte taip, tuomet dėl kokių priežaščių taip elgiatės?

18. Jūsų nuomone, pašalinus dalį Jūsų veiklos kontrolės:

19. Jei galėtumėte padaryti vieną dalyką, kuris sumažintų biurokratiją Jūsų organizacijoje, kas tai būtų?

20. Įvertinkite, kokia dalis galutinių sprendimų (susijusių su Jūsų veikla) yra priimama Jūsų padalinio lygyje, lyginant su tais, kurie turi pasiekti aukštesnio nei jūsų padalinio vadovo lygį?

21. Siekiant aukštesnių pareigų Jūsų darbo vietoje profesionalumas, žinios konkrečioje srityje bei praktika yra svarbesnės nei asmeninės žmogaus savybės ir būdo bruožai.

22. Mano organizacijoje skatinamas, o be kita ko ir pastebimas nuoseklus judėjimas nuo žemiausių pareigų iki aukščiausių.

23. Savo darbo veikloje Jūs:

24.Man nesunku atskirti (nekelia sumaišties) kas ir kokią veiklą organizacijoje koordinuoja.

25. Koks Jūsų organizacijos požiūris į riziką?

26. Jei man iškiltų klausimas susijęs su mano darbo procesu (pvz. kas daro konkrečią veiklą, kokia eilės tvarka proceso derinimui) neabejoju, kad didžiąją dalį atsakymų rasčiau organizacijos tvarką reglamentuojančiuose dokumentuose.

27. Kokia Jūsų pareigybė?