Vidinės darnos koncepto pritaikymo galimybės, valdant agresyvų klientų elgesį socioedukacinėje veikloje

 

Gerbiami socioedukacinės veiklos specialistai:

 

socialiniai pedagogai bei socialiniai darbuotojai,

 

Šiaulių universitetas rengia apklausą, kuria siekiama nustatyti ir įvertinti socioedukacinės veiklos specialistų vidinės darnos ypatumus darbinėse situacijose. Apklausoje dalyvauja daugiau kaip 200 specialistų iš įvairių institucijų visoje Lietuvoje.

 

Geriausiai savo darbo specifiką ir sunkumus žinote Jūs, nuolat susiduriantys su sudėtingomis situacijomis savo profesinėje veikloje. Prašome Jūsųdalyvauti apklausoje. Jūsų atsakymai leis plėtoti socialinių paslaugų tobulinimą ateityje ir padės numatyti galimybes spręsti iškilusias sudėtinas situacijas darbe.

 

Anketa yra anoniminė, todėl nei vardo, nei pavardės rašyti nereikia.

 

 Užpildykite anketą iki galo. Atsakykite į visus klausimus.

 

Iš anksto dėkojame už atsakymus. Linkime sėkmės!

 

Vidinės darnos koncepto pritaikymo galimybės, valdant agresyvų klientų elgesį socioedukacinėje veikloje
Anketos rezultatai yra viešai prieinami

Esate: ✪

Jūsų amžius: ✪

Jūsų išsilavinimas: ✪

Jūsų darbo stažas: ✪

Jūsų gyvenamoji vieta:

Jūsų šeimyninė padėtis: ✪

Ar sutinkate su teiginiais? ✪

Visiškai nesutinku
Iš dalies nesutinku
Iš dalies sutinku
Visiškai sutinku
1. Sudėtingose konfliktinėse situacijose, susidūrus su agresyviu klientų elgesiu, dažnai pasimetu.
2. Per kelerius pastaruosius metus mano darbo aplinkoje įvyko labai daug pokyčių, todėl jaučiuosi neužtikrintas tuo, kas manęs laukia ateityje.
3. Kai kažkas negero atsitinka mano profesinėje srityje, nuolatos apie tai galvoju.
4. Kai mąstau apie pagalbos klientams teikimo problemas, jaučiu, kad problemos galiausiai vis tiek išsispręs.
5. Kai kažkas negero atsitinka mano darbovietėje, jaučiuosi paliktas viena (-as) tvarkytis su iškilusiomis problemomis.
6. Nematau prasmės stengtis suprasti kliento požiūrį į situaciją, nes agresijos atveju klientas nesugeba mąstyti objektyviai.
7. Mano kolegos bus šalia, kai man reikės jų pagalbos sudėtingose situacijose.
8. Mano kolegos turi tokių pat sunkumų bendraudami su agresyviai nusiteikusiais klientais kaip ir aš.
9. Problemų, susijusių su sudėtingomis konfliktinėmis situacijomis, sprendimo būdų ieškau kalbėdamasis su man artimais žmonėmis.
10. Problemų, susijusių su sudėtingomis konfliktinėmis situacijomis, sprendimo būdų ieškau kalbėdamasis su kolegomis, anksčiau patyrusiais panašių problemų.
11. Kreipiuosi į tuos, kurie gali mane suprasti.
12. Priimu kitų žmonių, patyrusių panašių problemų, pastabas, užuojautą ir supratimą.
13. Stengiuosi išsiaiškinti, ar kliento agresyvaus elgesio nesukėlė mano pastangų stoka ar netinkamas elgesys.
14. Sukritikuoju klientą dėl jo netinkamo elgesio.
15. Kaltinu likimą dėl savo nesėkmių.
16. Stengiuosi save įtikinti, kad aš nesu atsakinga (-as) už iškilusią problemą.
17. Kliento agresyvaus elgesio atveju jaučiu stiprią emocinę įtampą.
18. Kaltinu save dėl atsiradusios konfliktinių santykių su klientu problemos.
19. Manau, kad laikas išspręs visas problemas.
20. Stengiuosi užsiimti kitais dalykais, kad negalvočiau apie darbe patirtus sunkumus.
21. Stengiuosi nukreipti dėmesį nuo problemos į visiškai neutralius arba malonius dalykus.
22. Juokaudamas apie tai, kas įvyko, bandau pakelti sau nuotaiką.
23. Stengiuosi pailsėti ir negalvoti apie tai, kas įvyko.
24. Jaučiu, kad mano gyvenime ne viskas vyksta taip, kaip norėčiau.
25. Žinau, kad mano klientai įveiks daugumą sunkumų.
26. Kartais aš jaučiu, kad kažkas labai blogo atsitiks mano profesinėje veikloje ateityje.
27. Jaučiu, kad nebūsiu pajėgus (-i) susidoroti su sunkumais savo darbe ateityje.
28. Kartais būna sunku nuspėti kaip klientai mano darbe sureaguos į mane.
29. Kai kažkas negero atsitinka mano darbo vietoje, noriu pakeisti darbovietę.
30. Dalykai, kurie vyksta mano darbovietėje neturi jokios įtakos mano asmeniniam gyvenimui.

Įvertinkite teiginius: ✪

Visiškai nesutinku
Iš dalies nesutinku
Iš dalies sutinku
Visiškai sutinku
1. Mano gyvenimas yra pilnavertis ir įdomus.
2. Mano gyvenimas yra nuobodus ir vienodas.
3. Gyvenu paprastai kaip išeina.
4. Dažnai galvoju dėl ko gyvenu.
5. Vargu, ar manęs laukia kas nors gero ateityje.
6. Mano gyvenime dar daug įdomaus prieš akis.
7. Esu įsitikinęs (-usi), kad žmogus turi pasirinkimo laisvę.
8. Esu įsitikinęs (-usi), kad žmogaus gyvenimas yra griežtai apribotas gyvenimo sąlygų.
9. Mane džiugina naujovės darbe.
10. Pokyčiai mane baugina.
11. Dirbu, kad pragyvenčiau. Niekada nedirbčiau, jeigu nereikėtų.
12. Dirbu su malonumu, tai svarbiausias dalykas mano gyvenime.

Įvertinkite teiginius: ✪

Ne, niekada
Retai
Taip, dažnai
Taip, nuolat
1. Ar dažnai Jūsų gyvenime atsitinka tai, ką Jums sunku suprasti?
2. Ar dažnai kasdienis gyvenimas teikia Jums pasitenkinimą?
3. Ar dažnai randate išeitį iš padėties, kuri kitiems atrodo beviltiška?

10. Ar manote, kad patiriate klientų agresyvų elgesį savo darbo praktikoje? Jei taip, tai kaip dažnai tai nutinka?  ✪

Niekada nesusidūriau
Šiek tiek susidūriau
Dažnai susiduriu
Nuolat susiduriu
1. Verbaliai agresyvus kliento elgesys (Grasinimai, bauginimas; vertimas atlikti neteisėtus veiksmus; nepagrįsta kritika; užgauliojimai, įžeidimai, tyčiojimasis, šmeižtas; sarkazmas, priekaištai, vertimas jaustis kaltu (-a), rėkimas; ultimatumai).
2. Fiziškai agresyvus kliento elgesys (Persekiojimas; trenkimas; stumdymas; spjaudymas; užpuolimas; apvogimas; pjudymas (pvz. šunimi); daiktų gadinimas).
3. Seksualiai agresyvus kliento elgesys (Diskriminuojantys pagal lytį, įžeidžiantys pasisakymai, nepageidautini ir žeidžiantys kvietimai užmegzti kontaktą, nesusijusį su darbiniais santykiais, prisilietimai be išankstinio liečiamo asmens sutikimo).