Naujieji skoliniai Jurgos Ivanauskaitės trilogijoje "Tibeto mandala" integracijos į tekstą aspektu

Atlieku tyrimą apie naujųjų skolinių integraciją į tekstą. Jūsų atsakymai padės atsakyti į esminius darbe keliamus klausimus, todėl iš anksto dėkoju už skirtą laiką.

TRUMPA TEORIJA.

Naujaisiais skoliniais apibendrintai vadinami Antruoju nepriklausomybės laikotarpiu pasiskolinti svetimi žodžiai, nefiksuoti iki to laiko parengtuose žodynuose. 

Naujieji skoliniai į tekstą integruojami keliais būdais:

1) išskiriami grafiškai – kabutės, kursyvas ir kt.

2) palydimi metakalbiniais komentarais, paprasčiau – pateikiamas tam tikras skolinio apibrėžimas, atitikmuo ar pan.

3) apie skolinio reikšmę sužinome iš konteksto.

Jūsų amžius

Jūsų lytis

Šiuo metu esate/...?

Ar dažnai skaitote grožinę/publicistinę ir kt. literatūrą?

Ar skaitydami pasirinktą literatūrą susiduriate su Jums nežinomos reikšmės žodžiais, tarp jų ir naujaisiais skoliniais?

Jei taip, kaip elgiatės?

Neretai redaktoriai, rašytojai ir kt. naujuosius skolinius, įvardijančius mums tolimus, o gal ir visai naujus reiškinius, palydi metakalbiniais komentarais (t.y. pateikia nežinomų žodžių "apibrėžimus", vienaip ar kitaip padedančius suprasti tekste vartojamo naujo žodžio reikšmę, atitikmenis ir kt.). Pvz.: Svarbiausi yra plokšti būgnai čioga („religinis būgnas“) ir ga-čen („didysis būgnas“). Skliaustuose pateikiami naujųjų skolinių "čioga" ir "ga-čen" paaiškinimai, metakalbiniai komentarai. Kaip manote, ar jie padeda skaitytojui dekoduoti nežinomo žodžio reikšmę?

Kaip manote, kaip dažnai tekste vartojamas naujasis skolinys turėtų būti komentuojamas?

Neretai naujieji skoliniai išskiriami grafiškai, t.y. išskiriami kursyvu, kabutėmis. Kuri priemonė, Jūsų nuomone, yra tinkamiausia, mažiausiai apsunkinanti skaitymą? Pavyzdžiuose atkreiptinas dėmesys į naująjį skolinį "atmos".

Kaip manote, kada grafinis naujųjų skolinių išskyrimas būtų tikslingiausias?

Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą